10/2015 : Kuih Goyang

Wednesday, January 14, 2015

Suka tak dengan kuih goyang @ ada yg panggil kuih ros?



Nampak sedapkan?..memang sedap pun...saya suka....saya suka...hehe

Tp tak pandai buat. Kena blajar buat kuih2 tradisional ni. Tak lapuk dek hujan...
Dulu masa arwah mak ada...tiap2 kali nak raya mesti buat. Mak buat bancuhan...aku atau kakak tukang goyang dlm kuali.  Yg best masa bancuhan lekang dpd acuan dan timbulkan bentuk mcm bunga...


Nakkan hasil yg menarik...acuan kena bg panas betul2.
Proses buat kuih ni boleh tengok kalau korang singgah ke perkampungan Mahsuri di Langkawi...destinasi kami masa cuti sekolah baru ni.




Nah resepi pd yg nak mencuba. Aku copy drp blogspit sapapun tak ingat...terima kasih pada tuanpunye blog...siap bagi tips lagi....

Jom cuba...boleh jugak buat kudapan...hehe



You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook