Diam tak diam dah masuk Februari.  Macam-macam perkara berlaku dalam kehidupan kita seharian.  Korang pun mesti sibukkan setiap hari.  Dari hari pertama awal tahun sampailah sekarang dengan urusan awal anak-anak mula bersekolah dan lain-lain lagi.  Memang tak dinafikan dalam pada kita rancang setiap tindakan dan tugasan yang perlu dibuat, adakalanya terkeluar juga daripada perancangan tersebut.  Hidup yang aktif kenalah pastikan sihat! Kalau ibu tak sihat memang kelam kabut semua urusan.  Selain daripada amalan berjalan dan mengemas rumah, akak pastikan dapat supplement yang sesuai sebagai tambahan tenaga untuk kekal aktif.

Bio-Life Fish Oil Dan CoQ Supplement Pilihan Gaya Hidup Sihat Dan Aktif

Ada kala mengambil supplement lebih mudah. Tapi kena tahu juga supplement yang sesuai dengan badan.  Ada pelbagai jenis supplement di pasaran.  Dengan usia yang makin meningkat ni, akak lebih suka pilih yang betul-betul sesuai.  Bio-Life Fish Oil dan CoQ10 menjadi pilihan. 

petua badan sihat, badan kekal aktif, supplement tambahan, minyak ikan sesuai untuk badan sihat



Kat rumah, menu ikan memang boleh dikatakan perlu ada hari-hari.  Akak suka mencuba masak dan makan pelbagai jenis ikan. Ikan kan kaya dengan asid lemak Omega 3.  Omega 3 sangat penting untuk mengurangkan risiko penyakit yang berkaitan dengan kardiovaskular.  Kita juga digalakkan untuk mengambil makanan kaya asid lemak Omega 3 sekurang-kurangnya 2 kali setiap minggu.

Asid lemak Omega-3 adalah lemak sihat yang mengandungi asid eicosapentaenoic (EPA) dan asid docosahexaenoic (DHA). 


Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg


Bio-Life adalah pengeluar supplement atau makanan tambahan yang terkemuka dengan pengalaman 28 tahun. Pengeluar makanan tambahan ini membantu rakyat Malaysia untuk memperolehi nutrisi yang mencukupi dengan cara mudah iaitu mengambil makanan tambahan. Baru-baru ini, Bio-Life telah mengeluarkan Bio-Life MaxX Fish Oil 1000mg.

petua badan sihat, badan kekal aktif, supplement tambahan, minyak ikan sesuai untuk badan sihat


Bio-Enriched Fish Oil 1000mg sangat kaya dengan minyak ikan laut dalam yang diketahui sangat kaya dengan asid lemak tidak tepu Omega 3, EPA dan DHA. Pemilihan ikan laut dalam penting kerana rendah pencemaran kerana ia berada di bahagian bawah rantaian makanan. Bukan itu saja,  hasil yang diperolehi dalam proses menghasilkan minyak ikan tulen, ia tidak berbau dan hanyir.

Pengambilan sebiji sehari untuk kesihatan baik berpanjangan.


Bio-Life CoQ10 75mg


Bio-Life CoQ10 75mg adalah makanan tambahan untuk mengekalkan badan yang sihat kerana Bio-Life CoQ10 75mg penting untuk menambah tahap CoQ10 yang rendah yang dikaitkan dengan rawatan statin untuk meningkatkan pengeluaran tenaga dan antioksidan.

petua badan sihat, badan kekal aktif, supplement tambahan, minyak ikan sesuai untuk badan sihat



Bio-Life CoQ10 75mg penting dalam membantu pengeluaran tenaga, Mengandungi antioksidan 2 yang boleh memberi manfaat kepada kesihatan dan pada yang sama menyumbang semula antioksidan lain seperti vitamin E. Sebab itulah Bio-Life CoQ10 75mg sangat bagus untuk diamalkan.

Bio-Life CoQ10 sesuai diambil oleh :

  • Orang yang mengambil ubat menurunkan kolesterol
  • Orang yang ingin mengekalkan kesihatan
  • Orang yang selalu letih


Cara pengambilannya adalah 2 kapsul sehari selepas makan atau sepertimana yang disyorkan oleh ahli farmasi ataupun doktor.

Sebelum nak mencuba apa juga jenis supplement, harap korang dapatkan dahulu nasihat  doktor dan mereka yang lebih arif dengan perubatan.  Mungkin supplement begini tidak sesuai untuk ibu-ibu mengandung ataupun mereka yang mempunyai penyakit kronik lain.

Jaga kesihatan korang untuk terus kekal aktif dan bertenaga.

Untuk maklumat yang lebih lanjut, sila layari http://Biolife.2.vu/Maxx.

9 Comments

  1. Ada juga ambil makanan tambahan. Umur dah meningkat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la dah meningkat umur ni kenalah juga cari supplement

      Delete
  2. Assalamualaikum Sis Azi Rahman, jemput sertai give away dengan hadiah tunai RM1000 oleh Mamapipie & Friends.

    Hadiah RM200 (Seorang Pemenang)
    1 x RM200

    Hadiah RM100 (2 Orang Pemenang)
    2 x RM100

    Hadiah RM50 (14 Orang Pemenang)
    14 x RM50

    Penyertaan sangat mudah & tarikh tutup giveaway pada 29 Feb 2020. Klik sini sekarang untuk sertai.

    ReplyDelete
  3. elok jadikan fish oil sebagai supplement tambahan..
    insyallah banyak khasiat.

    ReplyDelete