Penggunaan penapis air di rumah sekarang ini adalah merupakan salah satu keperluan setiap keluarga.  Boleh dikata di setiap rumah akan ada penapis air yang digunakan tidak kira jenama mahupun harga.  Kehadiran pelbagai jenama penapis air sekarang ini memboleh anda memilih yang mana lebih sesuai dengan keperluan anda.



INI ADALAH SEBAB PENTING MENGAPA ANDA KENA ADA PENAPIS AIR!!


http://www.straitstimes.com/asia/body-found-in-kl-condo-water-tank-200-residents-affected


penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik



Hasil Kajian

Setelah membuat kajian dari internet dengan membaca dan melihat pelbagai review dan berita. Saya mandapati hanya ada beberapa penapis air yang munasabah untuk dibeli. Saalah satu syarikat yang berkenan adalah  Aqua Kent RO Malaysia.  Saya membaca pelbagai review dan artikel tentang keluaran ini,  berdasarkan penyelidikan, syarikat mereka di KL mempunyai jumlah yang paling banyak feedback baik, perkhidmatan terbaik dengan harga yang berpatutan.



penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik


Anda boleh membaca lebih lanjut http://www.aquakentwaterfilter.com.my/about-us/


Testimoni Pengguna


Pengalaman Membeli Aqua Kent Ro Grand Plus!


Setelah membuat keputusan selepas kajian saya , Saya pergi ke pejabat mereka yang terletak di Ampang, products yang dipamerkan memang kelihatan bagus . Bilik pameran yang memang cantik. 


penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik




Saya telah menetapkan temujanji untuk bertemu dengan pengurus mereka .  Pada pagi Isnin saya saya sampai di pejabat mereka dan telah disambut dengan pekerja mereka yang cukup mesra dan sopan. Sangat mudah untuk berurusan dengan dan sangat ramah orangnya, selain itu, dia juga menjawab semua soalan saya secara profesional, dan memberi penerangan yang sangat bagus, Dari ini nampak ketekunan mereka dengan business mereka.


Selepas bertemu dengan Aqua Kent RO Malaysia, Saya sangat kagum dengan kualiti dan servis mereka tetapi tidak pasti sama ada ia akan tahan dalam jangka masa panjang. Jadi saya membeli satu untuk rumah saya untuk menguji dulu 


Kent Grand Plus  = Rm1200 Sahaja
Jauh lebih murah dari Brand Lain.



Keesokan harinya, juruteknik penapis air datang untuk membetulkan penulen, saya memberitahu mereka di mana saya ingin meletakkannya, dan mereka melakukan kerja mereka dengan cepat dan kemas. Mereka menjalankan tugas dengan sangat baik.  TIADA wayar yang tidak diperlukan, tidak ada kotoran, tiada lubang di dinding rumah.  Sangat profesional dan tanpa sebarang caj tambahan.



Hasil Keputusan



Reka bentuk yang Sangat cantik, Ia mempunyai hampir semua penapis Air di dalamnya. Dari RO ke cahaya UV ke penapis sedimen UF dan karbon.


penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik




Kenapa  Penapis Air / Water Filter Ini lain Daripada Lain??


Penapis air ini ada system TDS controller!

Apakah itu?


Ia MEMBANTU untuk mengekalkan MINERAL PENTING di dalam air. Ini adalah salah satu sebab yang paling penting yang membuatkan saya memilih penapis air ini. Seperti yang kita semua tahu Osmosis Reverse membuang semua mineral yang diperlukan yang sangat penting dan baik untuk tubuh kita, BAGAIMANAPUN kerana teknologi yang menakjubkan ini, saya boleh memilih jumlah mineral yang saya ingin simpan di dalam air, setelah saya memutuskan Jumlah mineral yang saya perlukan, juruteknik akan membantu saya menetapkannya sekali pada masa itu dan juga akan menunjukkan kepada saya.

Servis selepas 6 bulan

Selepas 6 bulan penggunaan, PERKHIDMATAN PERCUMA untuk service alat akan dibuat. Anda hanya perlu hubungi dan tetapkan temujanji dengan juruteknik.. 



Servis Meliputi :



1) Bersihkan penapis air dari luar dan dalam dengan teliti.
2) Mengeluarkan semua penapis dan melakukan kebersihan belakang untuk mengeluarkan semua kotoran. Mereka juga menunjukkan betapa kotornya. Bahagian belakang semua Hitam dan mengeluarkan karat. Itulah betapa kotornya air tanpa penapisan seperti yang anda lihat dalam Imej di bawah.



penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik



3) Mereka memaklumka :n kepada saya bila saya perlu melakukan servis seterusnya, dan mencadangkan saya cara  saya boleh menggunakan penapis untuk masa yang lebih lama.

-Sangat efisien, Sangat mudah untuk berurusan dengan dan mempunyai perkhidmatan selepas jualan yang mengagumkan.
-Harga yang  sangat berpatutan dan jauh lebih baik berbanding dengan yang lain. SYARIKAT LAIN terlalu mahal dan mengenakan biaya servis sepanjang masa serta asyik menukar penapis saya apabila tidak perlu.

3 ITEM YANG SYARIKAT AMALKAN :
1) KEJUJURAN
2) KUALITI PRODUK
3) PERKHIDMATAN SELEPAS PENJUALAN

TERBAIKLAH AQUA KENT RO MALAYSIA DARI SEMUA ASPEK! 

** Selepas pengalaman yang luar biasa dengan syarikat ini, menyebakna kebanyakan pengguna akan menambah pembelian untuk ahli keluarga pula.


penapis air, aqua kent RO, air minuman bersih, penapis air terbaik



Semoga ini membantu sesiapa sahaja yang mencari penapis air / penuras dan sistem penapisan air luaran serta pembersihan sayur di Malaysia. 

Atau lihat halaman facebook  di https://www.facebook.com/AquaKentROMalaysia/ 

Harap anda boleh mendapatkan Water Filter yang terbaik, Boleh Komen di bawah tentang pengalaman anda dengan mereka.

Anda juga boleh melawat laman web penapis air Aqua Kent RO di http://www.aquakentro.com.my atau  http://www.aquakentwaterfilter.com.my

14 Comments

  1. Saya memang sedang mencari Kenwood air yang bagus. Thanks for the article, rasa ya memang akan beli ini.

    ReplyDelete
  2. wah semakin banyak penapis air sekarang ini...sekarang tengah mencari penapis air tanpa gunakan eletrik...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi , Kite ade Yang xpayah Gune elektrik juga. Boleh tengok yang ni : http://www.aquakentwaterfilter.com.my/kent-gold-smart/

      Delete
  3. kita memang lebih baik jika minum air yg ditapis. at least bolehlah tapis sisa klorin & logam berat juga

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah jumpe blog ni. Skrng I nak pergi beli Aqua Kent water fitler tu la.. air sini mmg teruk ... dah gune lain brand pun teruk juga. Kawan saya recommend juga beli yang Aqua Kent penapis air sebab quality bagus . Kan?

    ReplyDelete
  5. Wah Bagus la ni. Dia org ade yang Mineral RO . I nak beli la!

    ReplyDelete
  6. Macam best je . Nak beli penapis air aqua kent ni la

    ReplyDelete
  7. kalo duduk Penang wajibla ada water filter.. air kat Penang tu negeri kedua air terkotor hehe.. wajibla tapis sebeeeelum minum. tu pun masih ragu2 hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu....mencegah lebih baik daripada mengubati

      Delete
  8. Terima kasih kongsi info yang sangat membantu ☺️ Nak pilih penapis air yang sesuai sangat susah sebab banyak sangat pilihan diluar sana 😅 Ni salah satu artikel yang bagus juga untuk dirujuk https://fazillahasyikin.blogspot.com/2022/06/5-fakta-yang-anda-mesti-tahu-sebelum.html

    ReplyDelete