Showing posts from June, 2016Show All
Hadiahkan Minyak Yu Yee Cap Limau Pada si Kecil

Assalamualaikum wbt.  Baru-baru ni dapat berita ahli keluarga sebelah akak bertambah lagi.  Tak lama lagi anak saudara sorang lagi nak naik pelamin. Nanti bertambah-tambah pulaklah cucu saudara. Sekarang ni akak dah ada 10 ora…

Biobax Cool Theraphy Untuk Kelegaan Sakit Segera

Assalamualaikum wbt.  Seminggu lebih kurang nak sambut Aidil Fitri. Mesti masing-masing sibuk membuat persiapan. Daripada pakaian sekeluarga, kuih muih tak ketinggalan juga rumah. Masing-masing seboleh mungkin nak yang terbaik k…

Bila Suami Masuk Dapur

Assalamualaikum wbt.  Semakin hampir ke penghujung Ramadhan semakin rindu pulak rasanya pada keluarga yang jauh.  Berbuka dan bersahur pun ala kadar sangat sekarang ni, ingat makan untuk beri tenaga seharian.  En Hubby pun dis…

Hilangkan Masalah Kembung Perut Anak-anak Dengan Minyak Yu Yee Cap Limau

I Assalamualaikum wbt.  Adik Wan adalah anak yang sangat aktif. Kadang tak terikut rentak dia. Bila balik kerja, belum sempat buka pintu kereta, dia dah tunggu sambil ketuk-ketuk pintu kereta suruh buka.  Bila dah buka terus ta…

Macam-macam Resepi Ada Kat SINI

Assalamualaikum wbt. Dah masuk hari ke 15 berpuasa. Lagu-lagu raya pun dah mula kedengaran. En hubby pun dok layan lagu raya lepas subuh tadi. Bukan main suka nak beraya padahal apapun tak buat lagi. Akak tunggu nak balik kamp…

Syahoney Kitty Shoppe Giveaway

Assalamualaikum wbt.  Pagi-pagi jom join GA. Mana tahu rezeki nak menang... Syahoney Kitty Shoppe Giveaway Tarikh Tutup : 20 June 2016 Sempat lagi nak join hari ni....hadiah menarik tau, kalau tak percaya click gambar …

Jangan Bazirkan Nasi Yang Tidak Habis Dimakan

Assalamualaikum wbt. Dah masuk minggu ke dua puasa ni mesti macam-macam rasa ada kan?  Makan pun dah tak berapa lalu. Masak pun tak tahu nak pusing lauk ringkas yang mana lagi.  Kena rajin cuba buat kuih muih yang kena dengan se…

Muhasabah Diri Untuk Jadi Lebih Baik

Assalamualaikum wbt. Setiap hari adalah hari untuk kita belajar sesuatu yang baru. Tak kira kecil atau besar, sedikit atau banyak , antara kita sedar atau tidak, ada perkara baru yang kita perolehi setiap hari.  Setiap hari…

Hidangan Berbuka Puasa Ringkas

Assalamualaikum wbt.  Kadang-kadang terasa nak makan yang paling simple semasa berbuka.  Tambahan bila dah terlambat sampai kat rumah.  Tapi kenalah pastikan bahan-bahan yang boleh bertahan lama, ada disimpan di rumah supaya bo…

Nak Cantik Dengan Sabun Kecantikan Nurraysa Collagen

Assalamualaikum wbt. Semua wanita ingin kelihatan cantik. Cantik dalaman dan cantik luaran.  Untuk menjadi cantik, pelbagai produk kecantikan boleh kita lihat di pasaran. Terpulang pada kita untuk memilih yang mana sesuai.  Akak…

Bila Hati Merindu

Assalamualaikum wbt.  Selesai seminggu kita berpuasa. Kejap je kan? Korang perasan tak bila bulan ramadhan jer banyak clip iklan di media dan juga di fb yang sedih-sedih jer. Sayu jer bila terima sharing yang macam tu.  Akak d…

Bateriku.com Penyelesai Masalah Bateri Kereta Anda

Assalamualaikum wbt.   Akak bukanlah tau sangat bab-bab kereta ni. Tapi bila dah bawa sendiri kereta, kena jugalah ambil tau perkara-perkara asas. Pernah tak berlaku kejadian bateri kereta kong di tengah jalan? Huhu...kala…

Sup Ayam Panas Panas Untuk Sahur

Assalamualaikum wbt.  Lepas berbuka sambil-sambil menunggu masuk waktu isya, akak mesti tanya hubby...sahur nanti nak masak apa? Lauk apa nak makan kena tanya hubby dulu. Lepas tu baru akak sesuaikan dengan anak-anak pulak. Men…

Ketahui Pengambilan Ubat Yang Betul Semasa Bulan Puasa

Assalamualaikum wbt.  Baru-baru ni hubby tak sihat. Demam dan sakit kepala. Kakak pun dok mengadu gatal-gatal mata. Perubahan cuaca dan mungkin juga perubahan jadual pemakanan seharian semasa bulan puasa ni.  Bila puasa ni akan…