Udara tidak sihat di Utara

Thursday, September 03, 2015

Index pencemaran udara

Assalamualaikum wbt

Nampaknya pagi ni, udara di negeri-negeri di utara ni dah termasuk dalam kategori tidak sihat.  Patutlah suasa macam mendung ajer kat sini.  Dua tiga hari ni pun dah rasa tekak sakit. Anak-anak pun dah batuk-batuk ....


index pencemaran udara

index pencemaran udara


index pencemaran udara
gambar di ambil dr laman web Deparment of Environment


Selain daripada Kedah, P Pinang dan Perak, Selangor, Wilayah dan Negeri Sembilan pun kualiti udara tidak begitu baik.

Kena kurangkan aktiviti-aktiviti di luar rumah sekarang ni. Kalau nak keluarpun kena pastikan guna mask terutama kanak-kanak. Kesian diaorang bila tak sihat. Kita yang dewasa ni pun nak kena jaga jugak, kalau tak sihat siapa pulak la nak tengok anak-anak nanti.

Korang boleh dapatkan info semasa tentang index pencemaran udara ni di SINI

Jaga kesihatan yer korang.....


You Might Also Like


4 comments

  1. semakin teruk jerebu ni...semput dibuatnya kan kak?

    ReplyDelete
  2. Hari ni saya berada di PJ, Shah Alam dan Klang.. 3 hari dah rasa tekak perit, sakit hidung.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. melaka = hijau = sederhana.
    tapi mcm teruk aje keadaan nyer ni :(
    sian anak-anak kan nak gi skola.
    udara x bersih.

    ReplyDelete

Like us on Facebook

Followers