Istimewanya menikmati air lemon setiap hari

Assalamualaikum

Terjumpa info menarik ini semasa google-google pasal lemon.  Berkongsi di sini dan terima kasih pada penyumbang info ini.

6 Manfaat minum air lemon setiap pagi hari :

Membantu Proses Pencernaan - Air lemon yang diminum dengan air hangat akan membantu melancarkan pencernaan. Selain itu, air lemon akan membantu memperbaiki fungsi hati, sehingga proses pencernaan makanan lebih baik dan lebih sehat. Lemon juga membantu merangsang asam yang diperlukan dalam pencernaan.

Menambah Kekebalan Tubuh - Buah lemon sangat tinggi kandungan vitamin C dan asam askorbat. Vitamin C dapat membantu mengurangi pilek dan asam askorbat membantu penyerapan zat besi yang berfungsi meningkatkan kekebalan tubuh.

Membantu Keseimbangan pH Tubuh - Apa yang Anda makan akan mempengaruhi keseimbangan pH atau tingkat keasaman di dalam tubuh. Ketikdakseimbangan pH dapat mengakibatkan berbagai penyakit. Sedangkan konsumsi air lemon dapat membantu menyeimbangkan lagi pH tubuh, terlebih lagi jika sering makan daging atau keju .


lemon, air lemon, khasiat, kebaikan, info, tenaga, kesihatan

Membantu Detox - Air lemon bersifat diuretik secara alami, yang  dapat membantu tubuh mengeluarkan racun bersama dengan urin atau kotoran sisa pencernaan. Asam sitrat juga dapat membantu memaksimakan enzim yang dihasilkan hati.

Membuat Tubuh Lebih Bertenaga - Minum kopi di pagi hari memang boleh membuat tubuh berte, namun air lemon memberikan manfaat yang lebih baik. Orang yang sudah mengonsumsi air lemon pada akhirnya lebih memilih air lemon untuk membuat tubuh lebih berenergi sepanjang hari.

Membuat Kulit Tetap Cantik - minum setiap pagi, kulit jadi lembab sepanjang hari.

Menarik kan?

5 Comments

  1. Lemon letak dalam tea sedap..
    Pastu letak lam tomyam pun sedap oooo.. Nyum..

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya

    Gempa Bumi Di Sabah Awal Pagi 2.30am

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu..

      terima kasih atas kunjungan...
      dah baca artikel tu...moga mereka selamat...

      Delete
  2. yap betul, lemon banyak manfaatnya, rekan kerja saya berhasil menurunkan berat badan sebanyak 2 kg dalam seminggu setelah rutin mengkonsumsi lemon, info lebih lanjut kunjungi http://goo.gl/MVf2mA

    ReplyDelete