Kuey Teau Koboi - Port Baru Makan Kuey Teau Goreng Di Taiping.  Kuey teau goreng adalah antara makanan popular di Taiping.  Siapa suka makan kuey teau goreng? Ramai ke? Okay kita geng. Kalau dulu Taiping ni terkenal dengan kuey teau Doli, sebut saja nak ke Taiping, mesti kuey teau Doli ada dalam tempat makan kena singgah.  Tapi dah lama-lama rasa macam tak menarik pulak.  Nak cari tempat baru.  Maka terjumpalah kami dengan port Kuey Teau Koboi ni.  Masih di Taiping cuma bukanlah berdekatan dengan pekan Taiping, kena keluar sikit.

Kuey Teau Koboi   berlokasi di Simpang, Taiping.   Tak pasti macamana boleh dapat nama koboi tu. Tapi yang pastinya si tukang goreng kuey teau tu akan pakai topi koboi setiap kali beliau mula menggoreng.  Trademark mungkin !  Akak suka rasa kuey teau dia macam ada rasa hangit-hangit sedikit dan portion dia agak banyak juga.  Ada kerang dan juga udang.  Mewahlah sepinggan kuey teau goreng dengan harga RM7 bagi yang biasa dan RM8 untuk yang special.  Yang special ada telur mata.

Selain daripada kuey teau goreng, ada juga char kuey teau.  Ada gerai sate, makanan goreng-goreng dan gerai burger bersebelahan.  Kiranya korang boleh pilihlah nak makan apa. 

Dua kali dah kami singgah makan di sini.  Maaflah tak ada gambar kedainya sebab malam gelap.  Sempat ambil gambar sepinggan kuey teau goreng koboi.


makanan sedap, minum petang, sarapan pagi, menu cepat masak, makanan popular di Taiping


Resipi Kuey Teou Goreng

Akak pernah share resipi kuey teau goreng ala-ala kuey teau Doli.  Korang boleh cuba. 

RESIPI KUEY TEAU GORENG SEDAP

Jom share resipi makanan kegemaran korang pulak!

Kalau korang sampai Taiping, boleh singgah di kedai Kuey Teau Koboi yang berlokasi di Lorong 2, Kampung Dew, 34700 Simpang, Perak.  Waktu operasi bermula 5 petang sehingga 11.30 malam dan tutup pada setiap hari Selasa (info yang ada dalam google).




1 Comments

  1. huiiihhhh sedapnyaaaaa
    kalau ada telur mata goreng lg syok ni!

    ReplyDelete