Dia Dan Boboiboy Tidak Dapat Dipisahkan

Thursday, July 21, 2016


Assalamualaikum wbt.  Hari-hari tengok boboiboy. Kalau tak kat tv tengok kat youtube. Itulah minat adik wan sekarang ni.  Satu ketika dulu dengan Upin Ipin. Sekarang dah beralih arah.  Koleksi mainan boboiboy lah yang paling dia sayang. Bawak tidur, letak sebelah bila tengah makan, bawa berjalan ke sana ke sini. Huh...sayang lebih dia kat boboiboy.

Masa balik Melaka cuti raya hari tu, akak ada singgah di Dataran Pahlawan. Kan ke banyak kedai dan ada mall juga kat situ. Puas menapak, asalnya nak cari kasut untuk abang irfan guna bermain kriket tapi tak jumpa yang sesuai, penat menapak je la dalam tu.  Kat ruang legar bawah ada hiasan deko sambutan Aidil Fitri. Tetiba terselit di satu bahagian replika dan patung-patung watak siri Boboiboy. Melompat okay budak kecik tu sambil tepuk-tepuk tangan. Kejap lari kat Gopal, kejap lari kat Ying kejap menyorok kat Boboiboy Halilintar dan macam-macam aksi lagi. Layankan aje lah minat anak-anak.  Boleh jugak akak cuci-cuci mata sambil rehat-rehat kat ruang legar tu.

Memang tempat ni jadi tumpuan terutama yang datang membawa anak-anak kecil. Akak tengok bukan anak-anak kecil aje sibuk bergambar, abang kakak mak ayah pun sama. Akak pun tumpang sama. Bila lagi kan??

Dia Dan Boboiboy Tidak Dapat Dipisahkan;boboiboy

Secara kebetulan berbaju merah. Dah sama tinggi dengan si boboiboy.

Dia Dan Boboiboy Tidak Dapat Dipisahkan;boboiboy

Adudu pun ada. Tiba-tiba ada jugak yang tumpang bergambar kat belakang tu.


Macam-macam watak ada kat sini. Selain daripada tu ada promosi jualan patung mainan watak-watak dalam cerita boboiboy ni. Sebelum ni kalau tak silap akak, patung mainan ni di jual di kedai mesra Petronas. Lepas tu akak jumpa jugak di Hasani Book Store. Adik wan dah ada 4 koleksi patung mainan ni - 2 watak boboiboy, gopal dan ying. Bila sampai kat sini, tarik-tarik tangan akak suruh beli lagi. Mula-mula buat tak tau, suruh tanya ayah, ayah suruh tanya ibu. Ibu kata adik beli guna duit raya sendiri. Hahaha.....tapi tak sampai hati kan tengok muka sedih anak-anak. Dapatlah satu lagi koleksi boboiboy halilintar....bukan main seronok lagi dia, kemana-mana di  bawa bersama.

Dia Dan Boboiboy Tidak Dapat Dipisahkan;boboiboy

Bukan kata anak, ibu pun nak tumpang sekali. Boboiboy ibu si baju merah tu la.


Yang bagusnya adik wan ni, bila dah dapat satu mainan kesukaan dia, dia akan leka main sendiri dan tak kacau mak ayah dah. Asalkan ada yang memerhati dia bermain. Layankan je la dikkkk........


You Might Also Like

8 comments

  1. nampak muka seronok dia hehhehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg seronok sangat jumpa icon budak-budak ni

      Delete
  2. Boboiboy.. Terbaik 👍😁

    ReplyDelete
  3. hehe normal tu bebudak.. tapi Upin Ipin comey gi..
    Boboiboy banyak lawan pening tengok hhaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe...dah nama boboi ....memang suka sangat ler melasak

      Delete
  4. hamboiii... kemain muke tu.. eksaited nau nau..hihi

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook