Tak Jemu Bila Cerita Bab Makan

Monday, December 07, 2015


Assalamualaikum wbt

Bersemangat bila nak up entry pasal makan. Hah....
Memang suka makan. Tapi jangan sampai terlebih makan.
Hari ni ofis sunyi sesangat. Ramai yang dah mula menghabiskan cuti hujung tahun. Buat aku stress sebab tak boleh cuti lagi. Sabar...sabar...lagi 2,3 hari aku bolehlah plan nak perabih cuti. Sekarang ni bagi capai target dulu sebelum close report tahun 2015.

Makan kat sini hari terakhir minggu lepas. Sesiapa yang berkumjung ke Pulau Pinang, sebelum beratur tunggu feri, bolehlah singgah kat kedai makan ni dulu isi perut. Yang best kat sini ialah ikan bawal goreng panas-panas cicah dengan sos kicap istimewa dan jugak kari ikan sembilang. Dapat dua lauk ni pun dah ok.

tak jemu bila cerita bab makan, ikan bawal goreng, air asam mempelam, ikan bakar, menu utara

tak jemu bila cerita bab makan, ikan bawal goreng, air asam mempelam, ikan bakar, menu utara



Sabtu malam, masak yang paling ringkas. Ikan bakar dengan air asam mempelam muda. Terangkat!!! Akak pernah share cara penyediaannya KAT SINI . Mudah ajer...

tak jemu bila cerita bab makan, ikan bawal goreng, air asam mempelam, ikan bakar, menu utara

tak jemu bila cerita bab makan, ikan bawal goreng, air asam mempelam, ikan bakar, menu utara

tak jemu bila cerita bab makan, ikan bawal goreng, air asam mempelam, ikan bakar, menu utara


Hari-hari lain menu biasa-biasa ajer. Cuti sekolah ni jarang sikit makan di luar. Anak-anak semua pemakan, kalau makan di kedai tak boleh nak bertambah, so ibu ayah kena plan la nak masak apa. Sambil makan sambil bersembang anak beranak. Sambil-sambil tu merebut lauk terutama bila dah tinggal hujung-hujung...

Nikmatilah masa bersama keluarga dengan semaksima yang mungkin....esok lusa tak tahu apa nak jadi......


You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook