Anak-anak dan kertas lukis

Monday, August 24, 2015

Minat Anak-anak

Assalamualaikum wbt

Dari kecil, apa yang aku sedari, anak-anak aku suka melukis. Daripada anak yang sulung sampai ketiga. Adik Wan masih tak nampak lagi tapi dia cukup suka mewarna.  Daripada ketiga-tiga tu, abang boleh melukis dengan imaginasi. Dia tengok, dia ingat dan dia lukis. Selalunya yang berkaitan dengan subjek yang dia suka.

Anak-anak dan kertas lukis
Ni hasil kerja abang irfan


Kakak afiah melukis dengan melihat subjek yang dia minati. Kebelakangan ni aku tengok cara lukisan dia semakin baik dan semakin kemas. Tapi melukis pada apa yang dia minat. Kalau yang kurang minat tu tak menjadi juga.

Anak-anak dan kertas lukis
Yang ni pulak kak afiah.


Amira, sedang mengasah bakat. Tapi dia cekap mewarna. Selalu jugak menang peraduan mewarna kat sekolah.

Apapun minat anak-anak, kita sebagai ibubapa kenalah beri sokongan.  Minat mereka mungkin boleh jadi kerjaya suatu hari nanti....mana tau kan?!!


You Might Also Like

4 comments

  1. Cantiknyaaaa... pandai anak-anak mira lukis. :))

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, salam ukhuwwah...

    kemas dan cantiknya lukisan anak-anak...

    www.mamahusna,com "

    ReplyDelete
    Replies
    1. waalaikumsalam...
      Terima kasih & salam ukhwah juga...

      Delete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook