93/2015 : Adakah anda berada dlm 'Comfort Zone"?

Wednesday, April 08, 2015

2,3 hari tak berupdate...sibuk?...menyibukkan diri?...benar2 sibuk?...hehe

Tajuk hari ini - Adakah anda telah berada dlm comfort zone (CZ)?

Adakah?

Apa maksud CZ?

Zon selesa - anda dah selesa dengan apa yg anda ada sekarang...anda dah selesa dengan apa yg anda buat sekarang. 
Bagi mereka yg bekerja, mungkin anda dah rasa OK dengan tugas yg anda buat sekarang..tak mau dah yg lain...kalau boleh biar la buat benda tu jer sampai pencen. Hasilnya...anda biasa2 ajer...anda dpt apa yg anda dpt sekarang ...tiada lebih...kurang mungkin. Hidup dlm keselesaan dan takde risk.

Itu pandangan aku la..

Maksud CZ dlm wiki...

The comfort zone is a psychological state in which a person feels familiar, at ease, in control, and experiences low anxiety. A person in this state uses a limited set of behaviors to deliver a steady level of performance, usually without a sense of risk

So kalau anda rasa anda dah berada dlm CZ....cuba2 la cari sesuatu yg baru utk challange diri sendiri....baru ada tambahan warna dlm kehidupan kita.


Aku?

Ada beberapa perkara yg aku sedang challange diri aku sendiri sekarang ni..
Dalam kehidupan seharian mahupun pekerjaan. Baru rasa segar dan tambah cergas.....

Korang??
Tak nak??

Cuba la...belum cuba belum tau...


You Might Also Like

1 comments

  1. setakat ni x CZ lagi..selagi x hbis stdy, x dpt kje and x dpt cik abg..haha

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook