Bina Mahligai : Akad Nikah 20.12.2013

Thursday, January 02, 2014

Nak update cerita lama....tak baik tau simpan lama2 hehehe....

Weekend before xmas..balik Melaka dengan 2 tujuan. Pertama meraikan hari perkahwinan anak sedara aku ..anak kak ngah yg ke 3. So masuk yg ni dah 4 org anak sedara mendirikan masjid.....alhamdulillah....anak2 aku masih terkedek2 menimba ilmu kat sekolah ......

Akad nikah pada 20 dec...jumaat.  Aku hari jumaat pagi tu baru bergerak balik dpd Bagan Serai. Target tak sempat sampai utk majlis akad nikah sbb kakngah kata buat sebaik lepas solat jumaat. So aku dressing bagus la dengan blaus dan jeans. Tiba melaka check in dulu sbb tak mau menyesakkan rumah kakak aku dengan kaum keluarga yg ramai kedua pihak....settle target sampai rumah kakak dlm kul 4pm so boleh la rilek sembang bagai dengan yg lain2. Elok aku tiba kat rumah kak aku tengok meja kat khemah bersih lagi....org pun tak ramai....jumpa kak ipar aku dia kata akad nikah lepas asar...haahahha...apapun makan dulu sbb kami memang tak makan lagi.  Beg baju aku semua tinggal kat hotel....so elok la....ber jeans la aku petang tu..hehehe....bukan salah aku....so sukarela la aku up diri sendiri jadi jurukamera tak bertauliah sesuai dengan dressing petang tu.....

dlm hp aku tak banyak gambar pun ....malas pulak aku nak kutip gambar dpd adik beradik yg lain.....yg mana ada jer la yer....tu pun penat berwassap dengan laki den..post gambar hehhe....




Hantaran dpd belah perempuan....


Ni la anak sedara ha....kecik molek jer orgnya....sib baik kecik tak la penat mak sedara ko ni jaitkan manik2 tu....


Anak sedara baru dlm family.....confident jer...


Pasangan dinikahkan oleh abg ipar aku yg kat tepi berbaju merah tu. Rombongan pengantin lelaki pakai baju semua sedondon ajer...hehehe....mesti beli kain sekayu nihh....




Lepas settle semua hujan pun turun dengan maha lebatnya......moga mahligai yg dibina aman damai sejuk hingga ke jannah....aminnn
Sementara tunggu acara berikutnya, budak2 ni layan bergambar dekat pelamin ringkas ni. Ni anak2 dan anak2 sedara yg masih belajar....batch yg ni lambat lagi la nak kenduri.....


Ada pulak yg taja bunga api.....hhaaa...layan la ...budak2 seronok la tengok .....adik wan tak berhenti2 tepuk tangan.....suka benau dia tengok bunga api tu.....

Abis2 tolong kemas apa yg patut..aku pun balik hotel...kebabommmm....penatt..ooooo.....

nanti sambung cerita hari kenduri yer.....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook