Be Positif

Tuesday, December 03, 2013

Ada masa kita seolah-olah rasa jemu dengan apa yg kita buat seharian.  Ada masa kita hilang tumpuan pada tugas kita seharian.  Korang pernah rasa camtu tak?

Aku?..kadang2 rasa jugak.  Masa tu memang kalau nampak la virus M tu menular masuk dlm badan...memang takut aaaa....
Memang ya amat malasnya....
So 
Apa yg perlu dilakukan?

Motivate lah diri anda....cari la cara terbaik untuk motivate diri anda...jangan biarkan ianya berterusan sbb takut kalau dibiarkan lama-lama nanti jadi lagi parahhh.....

Cara aku?....

Cari bahan bacaan sesuai...terapi minda terbaik setakat ini.
Baca buku motivasi tak macam baca novel. Baca novel korang boleh dok mengadap 2,3 jam tak bergerak.  Baca buku motivasi pada aku perlu pelan-pelan ...sikit-sikit supaya dpt kau hadamkan apa yg dimaksudkan oleh penulis. Macam korang belajar tafsir Al Quran....tak boleh laju2 kena pelan-pelan..yg penting maksud kesampaian....

Jom Baca....


Lagi...

Jom memasak....ni pun terapi minda yg bagus......memasak tak semestinya untuk kita makan.....hehe





...Jangan kata tidak boleh selagi belum mencuba.......

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook