Cerita Arnab semalam...

Thursday, December 15, 2011

Bila gambar rabbit tu dipublish semalam...ada pembaca2 blog yg sms.....direct tanya..yang call pun ada....bertanya tentang rabbit itu.
Rabbit tu kami yg punya. Ada 6 ekor, 3 ekor yg jenis macam dlm gambar tu..bulu kembang sampai mata tertutup. 3 ekor lagi bulu biasa ajer...yg ni kami lepaskan aje kat kawasan rumah....manakala yg berbulu kembang tu letak dlm sangkar...tak larat nak bersihkan bulu dia kalau dilepaskan kat luar.
Hari tu ada sekor beranak 6 ekor sekali keluar tp disebbkan kecetekan ilmu penjagaan kesemuanya mati...ibu arnab memang tak tahu jaga anak yer??
Kos penjagaan arnab jenis ni tak la mahal sangat..cuma nak belikan makanan shj....sebulan 1 guni RM50...tugas bagi makan arnab2 ni diserahkan kepada bibik...aku memang tak sempat la nak layan sang arnab2 ni. Anak2 ..mula2 ajer rajin lepas seminggu hmmm...tinggal la......
Masa arnab ni kecik rajin jugak la kami bawak masuk dlm rumah...tp lepas adik dzakwan lahir....sorry no entry utk sang rabbit.....main kat luar ajer....
Itu la cerita rabbit kami......

You Might Also Like

1 comments

  1. akak dulu ada bela gak. tapi lepas sekor mati, satu lagi menyusul. lepas tu dah tak dak dah.. Lagipun akak geli.. hee

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook