Moga Ada Rezeki Kami.  Hari ni banyak urusan. Kita update ringkas aje.

rezeki keluarga, tanaman sendiri, hasil tanaman, buah mata kucing, hujan

Buah mata kucing kat rumah kami berbuah lagi. Alhamdulillah lebat juga kali ini.

rezeki keluarga, tanaman sendiri, hasil tanaman, buah mata kucing, hujan

Tinggal sebelah pokok sahaja. Sebelah lagi dah patah selepas hujan. Mungkin berat sangat dan hujan lebat.

rezeki keluarga, tanaman sendiri, hasil tanaman, buah mata kucing, hujan

Ni bahagian yang patah. Bahagian ni paling banyak buahnya. Patah waktu malam, keluar pagi sebelum ke ofis, tengok-tengok dah tutup separuh jalan.  Cepat-cepat en suami potong-potong dahannya sebelum jiran-jiran buat aduan. 

Sekarang ni hujan mula turun agak lebat juga hari-hari. Harap-harap buah-buah yang ada ni bertahanlah sampai sesuai untuk dipetik.  Nak kena pasang jaring pula untuk elakkan serangan sang kelawar di malam hari. Kelawar suka yer makan buah mata kucing ni.

Okay itu sahaja cerita pagi ni. Jaga diri yer korang semua !


10 Comments

  1. Alhamdullilah, lebatnya buah. Harap ada rezeki nanti ya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. In syaAllah....kali ni tak selebat sebelum ni...tp masih meriah juga

      Delete
  2. Aduh sayangnya yang patah tu, moga selamat yang sebelah lagi tu hingga masak buah nya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu la tak sangka nak patah....ingatkan patah sikit rupanya sebelah pokok

      Delete
  3. Semoga membuahkan hasil yang lumayan nanti

    ReplyDelete
  4. wah...kalau masak sadap juga tu...buah ini mahal di pasaran tempatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalnya tanam pokok ni sebab bila nak beli harganya mahal. Bila dah dapat hasil sendiri...syukur sangat boleh kongsi juga dengan jiran-jiran.

      Delete
  5. Alhamdulillah.. Meriah sungguh buahnya..

    ReplyDelete
  6. alahai kesiannya patah pula dahannya. berat tu buah dia meriah sgt

    ReplyDelete