Satay Kak Gee Rugi Kalau Tak Cuba

Tuesday, July 23, 2019
Kita buka cerita lontar belakang pulak.

Masa balik kampung raya hari tu, salah satu menu baru yang kami hidangkan ialah satay.  Bukan beli dah siap, kali ni siap bakar sendiri kat rumah.  Usahasama baru mak de akak dengan anak-anak beliau.  Best giler tu !  Asal bakar jer kami semua anak-beranak dok tumpang hulur pinggan jugak.  Hehe..benda free !

Satay Kak Gee Serkam Melaka


Makde akak bukan jenis yang suka dok diam.  Macam-macam benda dibuatnya.  Ambil tempahan makanan ni memang antara yang disukainya.  Kena pulak dengan minat en hubby akak.  Sudahnya sepanjang cuti raya di kampung tu memang dok ambil ilmu buat satay je daripada Makde.

Bukan nak kata...memang sedap, daging lembut...juicy gitu! 

satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka

Antara hasilnya, satay ayam dan daging. Isinya agak besar berbanding dengan yang biasa dijual.

satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka

Bakar tempahan semasa hari raya.  Sambil bakar, kami tumpang makan hehehe..rezeki depan mata kan!

satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka


Memang masa raya hari tu, abah akak siap bentang tikar aje kat area porch kereta. Tambahan dengan cuaca agak panas, bersantai kat luar dengan tetamu memang best. Letak kerusi dan meja, terus hidang kat luar. Sambil-sambil tu tengok orang bakar sate, terus buka selera bila cium aromanya.  


satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka

Cucu cicit abah dok berkumpul ramai-ramai.  Memang meriah. Bagi rasa lepas tu tolong atok promote. Bukan bagi rasa ja tau !


satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka

Dengan berbaju Melayu, en hubby tumpang sekaki membakar satay. Memang suka sangatlah dia dapat ilmu baru.

satay sedap di melaka, satay harga berpatutan, suka makan satay, satay orang melaka

Tempahan diterima samada siap bakar atau pembeli nak bakar sendiri.  Kalau nak minta datang bakar di lokasi jamuan pun boleh.  Macamana harga nya?

Yang ni korang boleh sembang sendiri dengan tuanpunya.  Terutama korang yang tinggal di Melaka atau kawasan sempadan-sempadan negeri Melaka, bolehlah hubungi Kak Gee 017-6595218 atau 014-2392324

Cuba dulu baru tau! 


You Might Also Like


0 comments

Like us on Facebook

Followers