Baru-baru ini akak berkesempatan ke perasmian pembukaan satu lagi pusat rawatan kulit wajah iaitu Pretty Valet. Bertempat di Pusat Bandar Sunway Seberang Jaya, Pulau Pinang.  Tertarik dengan namanya, bila sebut macam lembut jer sesuai dengan wanita kan.  Lokasi mudah dicari dan bila sampai di sini, terpegun dengan warna pilihan premis baru ini.  Warna purple atau ungu cantik tau.....kena dengan akak yang salah seorang peminat warna purple ni.

Apa yang menarik kat sini? Kalau dah namanya pusat rawatan kulit wajah, pastilah tumpuan utamanya membantu anda yang mempunyai masalah kulit wajah tak kiranya masalah jerawat, jeragat, parut yang susah sangat nak hilang dan macam-macam lagi. Bak kata orang, apa saja masalah kulit wajah....cheq habaq maiiiiii.......rawatan akan dibuat mengikut spesifikasi masalah kulit korang.

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita

Masa perasmian Pretty Valet. Cantik semua crew berpakaian purple 

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita

Sekitar majlis perasmian outlet Pretty Valet. Yang baju purple tu la pengasas Pretty Valet, En Muhammad Syafiq Farhan. Perasmian disermpurnakan oleh ADUN Seberang Jaya, Dr Afif Bahardin


3 Rawatan Wajah di Pretty Valet



Siapa yang tak suka memiliki kulit wajah yang bersih, cantik  dan sihat kan.  Pasti setiap wanita mengimpikan punyai kulit wajah sebegini.  Di Pretty valet, 3 servis rawatan yang diutamakan ialah:

1. Rawatan jerawat - meliputi cara rawatan ke atas masalah jerawat ringan dan serius.  Korang akan lalui 7 langkah rawatan untuk menghilangkan jerawat secara berkesan iaitu cucian solekan dan wajah, pengewapan, kaedah vacum, pengekstrakan kulit, masker khas dan lain-lain lagi.

2. Rawatan pencerahan wajah - dengan menggunakan rawatan asa pencerahan dengan serum pencerahan kuasa 2.  

3. Rawatan parut - dengan 2 cadangan rawatan iaitu celebrity porcelain peel therapy dan professional skin  resurfacing therapy.

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita

Sesi konsultasi dengan perunding kecantikan PV.  Memang jelas penerangan yang diberi bergantung pada jenis kulit, masalah yang korang nak atasi. 

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita
Bilik-bilik selesa disediakan untuk sesi rundingan dan rawatan. 


wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita
Pelanggan sedang menjalani rawatan menggunakan peralatan yang disediakan.
*gambar daripada Ig PrettyValet_Penang


Menariknya, korang boleh pilih jenis kaedah rawatan yang korang nak dengan menggunakan mesin yang pelbagai selepas sesi konsultasi daripada pakar kecantikan di sini.  Sebelum mulakan rawatan korang boleh dapatkan dulu nasihat daripada pakar kecantikan terlatih supaya korang boleh buat pilihan yang lebih tepat sesuai dengan masalah yang korang hadapi.

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita
Antara produk yang digunakan di facial spa Pretty Valet ni.


PV dimiliki sepenuhnya oleh bumiputera di diterajui oleh pengasasnya iaitu En Muhammad Syafiq Farhan.  Berpandukan dengan 5 teras utama yang diharapkan dapat membantu PV setanding dengan pusat-pusat rawatan wajah yang lain.  Korang nak tahu tak apa nilai teras yang diamalkan di PV ni ?

1. Konsep keunikan individu - di mana setiap pakej yang ditawarkan memang dikhususkan pada individu berkaitan.
2. Keutamaan mengenalpasti masalah kulit pelanggan - pengamal kecantikan di PV akan pastikan setiap pelanggan menjalani sesi analisis kulit dan konsultasi wajah bagi mengenalpasti masalah yang dialami oleh pelanggan.
3. Pengetahuan - pengamal kecantikan di PV sentiasa akan berkongsi cara menjaga kecantikan dan kesihatan kulit dengan cara yang betul.
4. Sokongan - Untuk mendapatkan kulit wajah yang cantik, sokongan sentiasa diberikan pada pelanggan-pelanggan yang mengubah gaya hidup menjaga kecantikan dan kesihatan kulit wajah.
5. Khidmat mesra pelanggan - setiap pengamal kecantikan di PV, sentiasa mengutamakan pelanggan, menghormati pilihan pelanggan dan mencadangkan yang terbaik untuk pelanggan.

 Rasa tak sabar pulak nak mencuba salah satu rawatan kulit wajah di sini.  Teruja juga akak masa singgah kat sini sempena majlis perasmian pembukaan Pretty Valet baru-baru ni.  Dah bertambah-tambah usianya, macam-macam nak kena jaga, bukan untuk orang lain, untuk diri sendiri jugak.

wanita dan kecantikan, wajah cantik, pusat kecantikan, istimewa untuk wanita


Untuk korang yang berdekatan atau yang nak mencuba khidmat kecantikan di Pretty Valet, jomlah singgah di Pretty Valet Seberang Jaya ni.  Buat appointment untuk memudahkan proses rawatan dijalankan.  

Lokasi : 



Pretty Valet Penang

No 6, Ground Floor
Jalan Todak 5
Pusat Bandar Seberang Jaya

Dibuka setiap hari kecuali Isnin dari  11am - 8pm

No untuk dihubungi: 



2 Comments