Hari ni di Kulim hujan.  Tapi masa hujan turun akak di tempat kerja. Di sana panas.  Masa balik tengok jalan masuk ke taman perumahan dibasahi hujan, syukur sangat-sangat.  Dah lama sangat tak hujan.

Kesegaran Berpanjangan Walaupun Musim Panas


Anak-anak tak kira macamanapun keadaan cuaca. Panas mahupun baru lepas hujan, yang ada dalam fikiran mereka bila menjelang petang mesti nak bermain di luar rumah.  Anak akak la tu.  Tidak pernah menghalang keinginan mereka bermain dengan kawan-kawan berdekatan asalkan ada pemantauan.  Bila dah bermain tentulah badan berpeluh dan berbau.

Bagi memastikan anak-anak berbau segar selepas mandi, akak suka gunakan sabun Dettol Fresh Anti Bacterial yang memberi perlindungan bau selama 12 jam.  Dettol memang jenama yang telah dikenali turun temurun kan. Kami sekeluarga memang suka menggunakan sabun dettol ni, tak kiralah samada sabun buku ataupun cecair.  


dettol, produk menyegarkan bau badan, dettol fresh, pilihan ibu terbaik


Pilihan kami sekeluarga adalah Dettol Fresh kerana sabun Dettol Fresh dengan aroma kesegaran sitrus dan dengan perlindungan Dettol, kulit terasa kekal lembat dan segar sepanjang hari. Review ini akak buat hasil daripada penggunaan  akak sendiri.  Memang puashati dan suka.  Tambah-tambah dengan cuaca panas sekarang ni dan anak-anak yang aktif, memang sabun yang bertahan lama baunya menjadi pilihan.  Kalau korang tak percaya, korang boleh cuba.

9 Comments

  1. Kan, dalam pikiran derang ni asal petang je nak main kat luar.

    ReplyDelete
  2. kitarang pun suka sabun ni..
    segar.

    ReplyDelete
  3. memang lain rasa guna dettol...tambahan pula anti bakteria...memang rasa yakin ja

    ReplyDelete
  4. SA memang every month beli stock sabun dettol ni untuk rumah Seremban, abah kan selalu pergi memancing...memang kena mandi dengan dettol...kalau bilik tingkat atas SA beli yang jenis botol siap ada pam tu...bodywash...memang dua2 bilik kena ada stock..

    ReplyDelete
  5. farah dekat rumah sabun nie mmg selalu ada dlm rumah...

    ReplyDelete
  6. Kalau kat kampung mmg guna sabun ni.. Tapi kat rumah kami selesa dgn shokubutsu...

    ReplyDelete
  7. Akak masa kekecik tak suka bau sabun dettol sebab mengingatkan bau sepital hahaha.. fobia duk sepital op appendiks dedulu kan kalau op sikit pon duk sepital sampai dua minggu, gerun tido malam tak leh nak tido

    ReplyDelete
  8. Teringat pulak Iklan ibu dettol kt tv .hihi. Btw, good sharing kak.

    ReplyDelete
  9. Thanks for the info. The current soap that im using will make my body smell like one kind. Gonna try out this Dettol soap.

    ReplyDelete