Sofball, kriket

Assalamualaikum

Aku, hubby dan irfan..rupanya mengalir minat yang sama. Tanpa disedar rupanya kami suka pada kayu pemukul dan bola.

Aku dan hubby wakil kolej untuk permainan sofball. Irfan meneruskan tradisi bermain kriket mewakili sekolah. Memahami permainan sofball tak serumit memahami permainan kriket. 

Kriket mengikut wiki:

Merupakan permainan padang yang dimainkan dengan memakai bola dan kayu pemukul serta tiga tonggak yang menjadi sasaran lemparan bola. Permainan ini dimainkan oleh dua pasukan yang setiap satunya mempunyai sebelas orang pemain. Berasal dari England lebih 500 tahun dahulu. Kriket ialah sejenis sukan berpasukan yang popular selepas bolasepak dan bola keranjang dan boleh ditemui di lebih 120 buah negara.

Sofbol mengikut wiki :

Sejenis sukan berbola dan berpemukul . Bola akan dilempat oleh `pitcher' dan menjadi sasaran pemain lawan yang memukul (batter) dengan menggunakan kayu pemukul yang dikenali sebagai bet. Terdapat satu kumpulan yang berjaga di pada iaitu pertahanan dan satu kumpulan bertindak sebagai pemukul/penyerang. Tiap pasukan berlumba mengumpul markah (run) dengan cara mengelilingi petak berbentuk wajik (base). Mereka berlari sehingga menyentuh base yang terakhir dikenali sebagai home plate.

Sama kan?
Dua-dua guna kayu pemukul dan bola.

Berkesempatan menonton perlawanan kriket suku akhir MSS PP semalam. Hari ni ada game separuh akhir. Moga korang berjaya......


kriket,sofbol,perlawanan, sekolah

kriket,sofbol,perlawanan, sekolah

kriket,sofbol,perlawanan, sekolah

Pastu boleh cuti sekolah.

CUti sekolah??......
Hmmm...sedang memikirkan aktiviti mengisi masa 2 minggu nanti...


2 Comments

  1. kecik2 dulu suke main dgn kawan2 kat taman. hehe

    ReplyDelete
  2. Kecik2 kat kg dulu suka main...budak2 kampung panggil bola rounders...hihihi...percaya x masa kecik dulu SA mmg tomboy...SA sorang je budak ppuan...

    ReplyDelete