Wahh....berminggu lama menunggu kesempatan utk memuat turunkan cerita ni dlm blog.
Percutian singkat di sini setelah berkali2 bertukar tarikh...sebelum cuti sekolah, awal cuti sekolah, pertengahan cuti sekolah, akhir cuti sekolah......semua tak jadi...akhirnya seminggu selepas sekolah dibuka baru berkesempatan ke sini.  Alhamdulillah minggu2 yg tak jadi tu kami sibuk dengan tetamu2 yg dtg berkunjung ke rumah.......tetamu membawa rezeki...amin

Jom nak cerita sikit pasal percutian ke sini.
Actually kami dpt voucher penginapan percuma 3 hari 2 malam di mana2 rangkaian Swiss Inn. Nak pergi yg jauh cuti tak banyak so kami memilih utk menggunakan voucher tersebut ke Swiss Garden Golf Resort & Spa Damai Laut yg terletak di Lumut, Perak....tak sampai 2 jam perjalanan pun dpd Kulim....so save time.

Bergerak sebelah pagi, oleh kerana check in time kul 3pm so kami menjelajah dulu ke pekan lumut dan sekitarnya...tak turun kereta pun ronda2 jer....hari pun panas terik...dzakwan tengah lena so ronda2 dulu. Lumut bukan kali pertam sampai...kalau tak silap kali ke 3 - pertama kali dulu semasa kami ke Pulau Pangkor 3 tahun lepas, kedua aku pergi dengan geng2 ofis lepas teambuilding di Teluk Rubiah  dan kali ni kami sampai lagi.....tak banyak perubahan.

Lepas ronda lebih kurang ....dlm jam 2 ptg kami gerak ke resort. 1st time ke sini. Aku imagine kawasan ni dekat dengan pantai so sure ada gerai2 atau medan ikan bakar yg boleh kami singgah sebelah malamnya....itu andaian aku ajer.

Elok sampai simpang yg menunjukkan papan tanda resort dpd jalan utama....7km lagi....tengok dlm gps ...alamak apsal resort ni macam jauh jer....cuak sedikit di sini....tp masih bertenang..hehe
sampai simpang ke resort...ingatkan dekat rupa2 ada lagi 3-4km ke dalam....laluan kiri kanan tanpa kawasan penempatan. Semasa aku dtg sedang ada pembaikan jalan di sini...so jalan tak berapa rata kenalah memandu dengan lebih berhati2. Dalam hati bila la nak sampai.....

Rupa2nya resort ni memang semata2 dia ajer...jgn nak berangan melepak2 di tepi pantai menikmati ikan bakar di medan selera..hahhaha....kalau korang takde kenderaan sila siapkan duit banyak2 minum makan kat resort...dah namapun resort kan 4 star pulak tu...faham2 la rega makan minumnya...kalau setakat aku dan hubby boleh lagi nak layan...tp dengan rakyat yg ramai yg boleh tahan selera makan masing2....amat la tidak sesuai utk kami makan minum di resort.

Ni gambar resort aku ambik kat google.....view malam dia memang cantik sbb tu aku suka

Ni aku ambik masa budak2 ni sibuk berendam. Pemandangan dpd kolam renang.

Tapi aku suka suasana kat sini.....bagi mereka yg nak merehatkan badan...otak ...memang dicadangkan ke sini......damai ajer sesuai dengan namanya pun Damai Laut.....

Lagi kenapa aku suker.......korang boleh tengok suasana matahari terbenam....fuhhh..cantik kau....yg ni masa kat private beach dia..hari ke dua...tak clear sangat sbb dah mula jerebu masa tu...1st day hubby ambik dpd lobby dia cantik sikit tp gambar dok kat hubby malas aku nak tunggu dia download mesti lambat.

Aku dpt bilik deluxe garden view...tak dpt sea view....tak apa....masih selesa....sumbat semua dlm 1 bilik....dah dpt bilik free kan....tu pun last minute selepas sesi memujuk2 pada si tukang bagi voucher...hehhe...terima kasih yer kerana membantu.

Bilik yg kami dpt lebih kurang camni...garden view...luas jugak bilik dia....gambar google jer

Anak2 memang tak kisah tidur atas katil ke atau di bawah ...yg depa fikirkan sampai ajer nak terjun kolam....tak sempat2......hari pertama 3 jam dok dlm kolam.....oleh kerana jangkaan ada tempat makan berdekatan amat meleset sekali...kami keluar semula...aku, hubby dan dzakwan ajer...pergi cari makanan - ringan dan berat sebagai alas perut sebelah malam.....

Esoknya anak2 berendam lagi pagi dan petang.....dan juga hari terakhir...berendam lagi.....risau jugak takut mereka demam...tp alhamdulillah.....cuma irfan selsema sehari.....

kanak2 yg suka sangat2....kami pun suka sbb anak2 suka..hehehe

si budak kecik ni pun masuk kolam jugak.....tp nak suh aku dok sebelah dia ajer...org lain tak boleh.....so mak diapun kena berendam jugak.....sib baik la kolam dia besar...luas dan banyak part so boleh la kami pilih2 port yg baguih.....sib baik kau tak demam nak oooiii......kebaikan susu ibu kat situ.....hehehhe.....

tempat bbq dinner tepi private beach resort......tak dinner sini pun....ronda2 ajer....

Di situ aku bersama si kecil menikmati alunan ombak petang bersama sang suami............

InsyaAllah ...kalau berkesempatan ke sini lagi kami nanti......aku sukakan suasananya.........memang betul2 rileks.....

Ada sapa2 nak bagi voucher percuma lagi???....hahhahhaha.....

p/s: panjang tul entry kali ni.....

4 Comments

1. nampak menarik la tempat nie...akak akan masukkan dlm list detinasi percutian yg mesti pegi...hehe

ReplyDelete
  2. Me n famili pun dpt voucher free 3D 2N..cuti skolah hujung bln ni..;o)

3. Me n famili pun dpt voucher free 3D 2N..cuti skolah hujung bln ni..;o)

4. alhamdulillah... pm 0148174706
    Azam, Sy Staff Swiss Garden . Berminat Boleh PM!