Tiap-tiap hari mesti menyusun menu yang sesuai untuk keluarga.  Susunan dari pagi sampai makan malam, lepas tu fikirkan untuk esoknya pula. Macam tulah rutin ibu-ibu sepanjang cuti sekolah ni. Kena rancak berfikir dari biasa.  Korang macamana?


Sepanjang cuti sekolah ni, adalah beberapa hari ja yang akak bawa anak-anak makan di luar, selebihnya memang kami masak-masak dan makan-makan kat rumah aje.  Bila kat rumah, boleh makan ulang-ulang.  Stok memang sentiasa ada samada yang perlu dimasak ataupun stok segera.  Seronok pulak ting tong ting tong kat dapur dengan anak-anak. Sambil memasak sambil bersembang sambil tunjuk cara mudah menyediakan lauk yang mereka suka.  Anak dara berdua tu dah mula kena ajar serba sedikit menyediakan lauk-lauk mudah, at least masa mak tak sempat, bolehlah mereka buat sendiri.  Si abang pun dah kena ajar jugak, nanti dah hidup sendiri, mudah.

Cheezy Fish Fillet daripada Pacific West

Akak terjatuh cinta pulak dengan frozen daripada Pacific West.  Baru-baru ini Pacific West telah melancarkan produk Cheezey Fish Fillet yang telah ditambahnilai daripada fish fillet sebelum ini dengan menambahkan citarasa cheese yang pastinya memikat anak-anak menikmati masakan fish fillet.  Memang sedap ! Bukan sahaja anak-anak yang terpikat, mak ayah pun berebut sama menikmati potongan fillet ikan putih yang dicampur dengan keju mozarella dan nacho yang berkualiti tinggi.  Selain itu, ianya juga disaluti dengan serbuk roti jepun yang menambah lebih aroma dan perisa yang nyata berbeza daripada biasa.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday
Rangkaian produk Pacific West yang jadi pilihan musim cuti kali ini.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday




Resepi Nasi Goreng Cheezy Fish Fillet




Sesekali kita tukar menu pada yang lebih mudah disediakan.  Cheezy Fish Fillet ini, bukan sahaja boleh digoreng dan dimakan begitu sahaja, malah ianya boleh juga dijadikan menu makanan menarik untuk keluarga.  Malam tadi, memandang ada nasi siang hari yang berlebih dan rasa malas pulak nak masak lauk bagai, akak sediakan sahaja Nasi Goreng Cheezy Fish Fillet.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday

Goreng sampai terkeluar isi perut cheese nya....yummy



Mudah sahaja nak sediakan.  Korang pastikan ada bahan-bahan untuk sediakan nasi goreng seperti karot, kacang, cili padi, ikan bilis goreng dan telur.  Goreng nasi macam biasalah. Tumis bawang, masuk cili padi, masukkan kicap, masuk sayur-sayuran pilihan dan gaullah dengan nasi.  Adjustlah rasanya supaya kena dengan selera korang.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday
Potong-potong fillet letak tepi pinggan.  Makan dengan nasi goreng tak toleh kiri kanan dah..

Cheezy Fish Fillet digoreng lepas tu boleh potong-potongkan supaya nampak cheese meleleh keluar dan boleh dihidangkan juga dengan kepingan keropok goreng.  Hmmm...sekejap je nak sediakan dan yang bestnya adik wan makan bertambah-tambah!



3 Sebab Kenapa Anda Perlu Pilih Rangkaian Produk Pacific West


a) Mudah - produk Pacific West selain daripada dibungkus dalam bungkusan yang mernarik, ianya mudah disediakan.  Tanpa perlu dinyahbekukan, ianya boleh terus digoreng dalam deep fry/fryer ataupun oven tanpa menjejaskan kualitinya.

b) Inovasi - mempunyai pelbagai rangkaian produk yang sentiasa ditambahnilai dari semasa ke semasa untuk memenuhi kehendak ramai.

c) Produk Kualiti - Kualiti produk sentiasa di ambil kira dari segi bahan yang digunakan dan cara penyediaan selaras dengan keperluan 'international food safety & standard process'.  Yang menarik lagi produk Pacific West mempunyai sijil Halal, jadi akak tak ragu-ragu untuk menjadikan ia salah satu hidangan keluarga.



Beli dan Menangi Hadiah Percutian ke Perth Atau Bali




Lanjutan daripada pelancaran Cheezy Fish Fillet, dengan kerjasama Pacific West dan Holiday Tours & Travel Sdn Bhd  mengadakan contest Win Your Dream Holiday.  Hadiahnya sangat menarik korang!!! Hadiah yang ditawarkan ialah pakej percutian 4 hari 3 malam ke Perth, Australia ataupun ke Bali, Indonesia.  Nak melayakkan diri sangat mudah, korang beli sahaja salah satu rangkaian produk Pacific West dan ikut arahan yang diberi.  Senang sangat !!  Contest ini berlangsung bermula daripada 15th November 2017 sehingga 15 January 2018.  Masih banyak lagi peluang untuk korang sertai.  Akak pun nak join jugak ni.  Beli dan simpan resit pembelian. Siapa yang tak nak percutian ditaja kan..yang penting percuma!  Beli produk Pacific West ni banyak-banyak pun tak apa, boleh simpan buat stok makan-makan dengan family.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday



produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday



Macam-macam gaya masakan yang korang boleh buat dengan produk Pacific West ni. Akak share lagi untuk beri idea pada korang cara masakannya.  Yang ni  Calamari Ring sweet sour.  Buat sahaja sos sweet sour dan masukkan  calamari ring yang dah digoreng terlebih dahulu ke dalam sos dan gaul. Sedap dimakan dengan nasi atau makan begitu sahaja. Tak percaya...cuba dulu, beli sekotak dan jangan lupa simpan resit untuk menyertai contest Win Your Dream Holiday.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday


Calamari Ring. Sepinggan sekejap je habis. Laju tengok anak-anak makan.

produk pacific west, cheezy fillet dan resepi mudah, win your dream holiday
Goreng dan makan dengan nasi goreng pun sedap jugak. 



Maklumat lanjut korang boleh dapatkan di sini -  www.pacificwestfoods.com atau ke facebook page  www.fb.com/PacificWest.my





26 Comments

  1. Ana petang ni nak repeat resipi PW salted egg fish fillet tu kak. Sedap dan mudah. Try lah nanti.

    ReplyDelete
  2. Anak-anak miza pun suka boleh restok produk pacific west ne mana boleh menang pergi bali atau perth kew

    ReplyDelete
  3. SA ada sekotak lagi cheezy fish fillet ni..sampai x tau nak masak apa dah...esok nak bawak pi opis la...buat nasi goreng ke kan?

    ReplyDelete
  4. menang pergi bali tu dah bersyukur, nak lah try contest ni, nanti i nak masukkan list Fish fillet ni, nak try sedap ke tak.. thanks for the sharing !

    ReplyDelete
  5. wow.. nampak sedap.. gambar goreng sampai terkeluar cheese tu macam nak buat TB lapar jeee.. huwaaa.. sedapnya tengokkk

    ReplyDelete
  6. tak kuatnya tengok Fish Fillet tu. ada cheese lagi. nnyum nyum

    ReplyDelete
  7. Mai satu pinggan Nasi Goreng Cheezy Fish Fillets dengan telur mata~ :P

    ReplyDelete
  8. sedapnya yang Calamari Ring. nanti kena beli gak cuba buat...

    ReplyDelete
  9. Yum...yum... sedapnya. Nak masak jugak! Suka fish fillet tu dgn Cheese!

    ReplyDelete
  10. Okay, hari-hari kita makan Pacific West ni. Harap-harap menanglah trip percutian tu

    ReplyDelete
  11. Nak ke Australia. InsyaALLAH akan join. Produk mereka pun memang best. So, tak rugi berbelanja dan join peraduan. Mana tau rezeki kannn

    ReplyDelete
  12. Produk pacific west ni nampak sedap sekali... makin lama tengok... rasa lapar. calamansi ring tu... hadoiiiii sedapnye

    ReplyDelete
  13. Wahhh ada cheezy fish fillet pulak! Pacific West memang favourite kami kat rumah ni. Haha

    ReplyDelete
  14. Alamak sedapnyaa TGK RESEPI yang dikongsi. Mmg mudah klu ada brg pacidic west ninkat umah. Selain drpd masak dan makan mcm tu kita blh olahbjadi resepi mcm2

    ReplyDelete
  15. first time dengar nama pacific west nie. nak pergi beli lah nanti. mcm sedap je

    ReplyDelete
  16. Lia memang peminat produk Pacific West ni jugak sebab berkualiti. Paling best beli 1 produk, join contest berpeluang menang percutian. itu yg menarik.

    ReplyDelete
  17. mengancam betul cheezy fish fillet tu..fuhhh. kena beli jugak ni

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  18. I've bought a box too, it was really easy to prepare and delicious too.

    ReplyDelete
  19. Bestnya beli produk ada peluang menang dream holiday

    ReplyDelete
  20. Biasa beli fish fillet jenama ni, goreng dan makan panas-panas dengan mayonis dan sos cili.

    ReplyDelete
  21. Sedapnya tgk akk masak tu...
    Nnt nak pi cari la kt suoermarket n join contest..
    Mana tau lpas ni boleh pi perth lagi ka

    ReplyDelete
  22. Masih sempat lagi nak enter contest ni. InshaAllah ada rezeki jumpa pulak kita kat Perth atau Bali. Eh..😉

    ReplyDelete
  23. Aduh... kalau melibatkan fish fillet ni memang lemah rasanya. Auni memang penggemar fish fillet. Nanti boleh try ! Haaa all the best kak zira :)

    ReplyDelete
  24. sedapnya, nak g cari la jenama ni di tesco..

    ReplyDelete
  25. Fish gillet keluaran Pasific West ni memang merecik hawau.. Senang dan mudah serta sedap. Semoga berjaya mereka yang join contest tu boleh menang percutian woo

    ReplyDelete