Badan Lesu Perlukan Perhatian

Bila semakin dekat penghujung tahun ni memang macam-macam nak kena fikirkan.  Target performance yang tak capai lagi, nak kena susun jadual kerja sebab masing-masing dah mula plan nak bercuti dan macam-macam lagilah.  Kat rumah pun nak kena fikirkan juga, dah nak menghampiri cuti sekolah.  Apa aktiviti yang boleh anak-anak join. Hujung tahun memang havoc kalau tak plan betul-betul. Jadi jangan biarkan badan korang terus lesu, segera berikan perhatian.

Lynnity Relief Pure Therapeutic Grade Essential Oil dan Botanic Health Membantu Kekalkan Kecergasan 


produk lynnity, lynnity relief, botanic health, produk kesihatan, essential oil, organik



Bila serabut-serabut macam ni, akak memang perlukan `teman’ untuk kurangkan stess dan legakan sakit kepala.  Eh korang jangan salah fikir.  Bila sibuk-sibuk peneman setia adalah botol minyak angin.  Lepas tu berbau sampai cubicle sebelah.   Sekarang ni akak dah jumpa Lynnity Relief Pure Therapeutic Grade Essential Oil.  Ianya mudah digunakan dan yang paling penting mudah disimpan dan dibawa ke mana-mana sahaja.

Lynnity Relief Pure Therapeutic Grade Essential Oil

Lynnity Relief membantu menenangkan rasa ketidakselesaan disebabkan stress.  Aromanya yang segar memang melegakan bila disapu di belakang leher, di kiri kanan dahi ataupun di letakkan sedikit di pergelangan tangan.  Bukan sahaja sesuai untuk dewasa malah lynnity relief juga boleh digunakan oleh kanak-kanak.  Fungsi roll on nya memudahkan untuk disapu di pergelangan  kaki dan tangan anak-anak sebelum tidur tapi pastikan tidak terkena mata.


produk lynnity, lynnity relief, botanic health, produk kesihatan, essential oil, organik


Akak suka sapu di pergelangan tangan.  Baunya kekal lama juga.  Selain itu, korang boleh juga sapukan di bahu sambil  buat urut-urut manja. Memang sukalah dengan lynnity relief ni sebab dia tak berbau minyak angin.


produk lynnity, lynnity relief, botanic health, produk kesihatan, essential oil, organik


Lynnity Relief disediakan dalam botol  kecil berkapasiti 10ml.  Terhasil daripada gabungan menthe piperita (peppermint) oil, bunga lavender, Hawaiian sandalwood, roman chamomile flower dan pelbagai lagi menghasilkan aroma yang tenang.  Sangat berbaloi simpan satu dalam tas tangan atau poket.

Bila  tak stress dan badan sihat barulah boleh kekalkan tenaga untuk menjalani tugas-tugas seharian.  Betul tak? Kalau  cerita tentang kesihatan untuk kekal sihat dan bertenaga, ada pelbagai lambakan produk yang terdapat di pasaran untuk dicuba.  Tapi sebelum mencuba pastikan dulu kesesuaian dan bahan-bahan yang digunakan dalam penghasilan produk tersebut.  Akak memang jarang ambil produk tambahan untuk kesihatan.  Tapi tak salah mencuba tambah-tambah dengan peningkatan usia sekarang ni.

Botanic Health

Botanic health (phyto citrus blend) merupakan antara produk yang boleh dicuba untuk penjagaan tulang yang sihat dan kekal bertenaga.  Bila tulang sihat dan bertenaga barulah boleh bergerak cergas menyelesaikan kerja-kerja harian.


produk lynnity, lynnity relief, botanic health, produk kesihatan, essential oil, organik


Kebaikan Botanic Health

1. Menjaga kesihatan tulang rawan dan sendi
2. Menegurangkan sakit dan keradangan
3. Membantu meningkatkan pergerakan fizikal
4. Mengawal kolestrol dan meningkatkan kesihatan kadiovaskular.

Satu sachets ini mempunyai kalsium  yang tinggi dan berkesan untuk jangkamasa panjang.  Bila tulang kuat, bolehkan mengelakkan masalah awal osteoporosis dan bolehlah kita jalankan gaya hidup yang lebih aktif.  Akak rasa macam nak terus cubalah Botanic Health ni.

Botanic Health ini merupakan gabungan bahan-bahan seperti delima, manggis, alga, misai kucing, bran oat dan beberapa bahan organik yang baik untuk tenaga badan.  Cara nak minum juga sama seperti produk lain sediakan 200ml air suam-suam kuku campurkan dengan satu sachet Botanic Health dan kacau.  Baunya adalah sedikit-sedikit macam bau herba. Kalau korang boleh minum jamu dan sebagainya, mesti korang boleh minum Botanic Health ni.



Pengambilannya disarankan sebelum sarapan atau makan tengahari ataupun makan malam.  Korang rasa kenyang sikit dan kuranglah pengambilan makanan lain.  Akak pun baru cuba. Nampak macam boleh teruskan.  Alang-alang dah ada sekotak ni, boleh lah cuba dulu satu sachet sehari (jimat!!) dan waktu pilihan ialah sebelum makan malam.

Terima kasih pada kawan-kawan yang kenalkan dua produk Lynnity ini.  Badan dah banyak umur ni kena juga cari makanan tambahan yang sesuai.  

Kalau korang nak cuba boleh dapatkan maklumat lanjut di website dan facebook Lynnity.  Ada lagi beberapa produk kesihatan yang dikeluarkan selain daripada  Lynnity Relief  dan Botanic Health.

Website: www.lynnity.com

19 Comments

  1. Aroma tu akak nak cuba tapi minuman kesihatan mmg akak susah nak telan... terasa2 baunya yang wangi tu, badan yang letih pun teang je kan.. akak pun pernah gunakan minyak aromateraphy, mmg bagus..

    ReplyDelete
  2. Belum pernah lagi mencuba produk ni sebab selalu ambil makanan tambahan daripada satu jenama produk ni. InsyaAllah nanti bolehlah cuba juga. :D

    ReplyDelete
  3. Memang perlu makanan tambahan ni; terutamanya wanita berkerjaya dan sering bergerak aktif. Terdapat banyak pilihan makanan tambahan ditawarkan cuma perlu pilih yang selamat, mungkin boleh cuba Botanic Health.

    ReplyDelete
  4. Lynnity Relief tu macam best je...
    Besar tu berapa lama tahan tu? Ke ikut cara kita pakai?
    Hehehehe.

    ReplyDelete
  5. Sekarang ni banyak betul product Botanic yang diperkenalkan di pasaran...banyak kebaikkan nya kan?

    ReplyDelete
  6. dua dua produk ni nampak menarik untuk dicuba . lagi-lagi lynnity relief :D

    ReplyDelete
  7. Good sharing. Jarang dengar pasal produk" ni. Bagus juga produk ni sebab beri benefit kat golongan kanak" dan dewasa

    ReplyDelete
  8. rasanya Neeza perlu dapatkan botanic health tu. tak tahulah beberapa hari ni Neeza gerak sakit tulang belakang, mungkin stress sibuk dengan assignment dan kerja, tidur pun tak menentu dan asyik duduk dekat kerusi. rasa macam tulang tak kuah je. hmm rasa kena dapatkan botanic health tu lah..

    ReplyDelete
  9. Ayiooo panjangnya nama produk hehehe tapi style yang roll tu macam best jer boleh cuba nanti hehehehe...

    ReplyDelete
  10. Lynnity roll-on tu menarik! Senang buat macam ni. Just sapu aje kat bahagian mana nak. Nak bawak pun mudah.

    ReplyDelete
  11. Tertarik la dengan lynnity relief tu..mcm best jaaa

    ReplyDelete
  12. Iday sekarang selalu amalkan kapsul herba, agaknya boleh kot try minum, lagipon baik untuk tulang kan. hehehe dah makin berusia ni, kena lagi aktif menjaga diri.

    Nanti nak check yang Lynnity Relief tu. macam best and yang penting tak berbau mcm minyak angin. boleh pakai dalam ofis nanti. hehehe

    ReplyDelete
  13. thanks for sharing! essential oil memang la essential! hehe

    YourFinanceDoctor

    ReplyDelete
  14. Hari tu ada kawan share guna lynnity relief masa Rawlins lenguh bahu. Memang best and suka bau dia yang mild dan lembut je

    ReplyDelete
  15. tertarik dengan oil tu kak. nmpak menarik dan rasa macam nak cuba

    ReplyDelete
  16. Tu lah...apa2 produk kita kena cuba dulu utk kesesuaian dgn body kita..alangkah beatnya kalau sis pun spt sekotak utk dicuba..hehehe

    ReplyDelete
  17. Suka Essential Oil. Kalau ada roll on lagi bagus boleh bawa kemana aja. Sebab selalu bawa parfume je. Essential oil lagi bagus sebab ia mengurangkan stress dan tingkatkan rangsangan bila sapu di belakang leher. Hehehe.

    ReplyDelete
  18. Saw many good review about this products, gonna check this out later. Sounds effective!

    ReplyDelete
  19. Mcm best yg lynity relief tu😊

    ReplyDelete