Betul Ke Mata Orang Melaka Sepet

Friday, May 19, 2017

Baru-baru ni masa program masak memasak di sekolah abang irfan, tumpuan utama ialah berapa orang anak jati Melaka ada di dalam kumpulan tersebut.  Nampak macam ramai tapi ada 4 orang kami aje. Sikit tapi riuh! Orang Melaka memang macamtu kan?

Yang menariknya, ada yang bertanya....eh orang Melaka ni memang mata sepet-sepet eh? Haaa...betul ke? Akak memang akui mata agak sepet. Bila tengok geng-geng Melaka yang ada ..eh eh betullah ..diaorang ni pun bermata sepet.

riang ria keluarga, aktiviti keluarga, orang melaka


Tapi tak semualah. Kat mana-manapun ada aje yang bermata sepet.  Mungkin dari asal keturunan nenek moyang dulu ada yang berasal daripada negara mata sepet.  Nenek moyang akak sebelah ayah memang ada keturunan chinese. Kalau tengok adik beradik ayah memang mata sepet sikit. Maklumlah Melaka kan negeri di mana orang luar datang berdagang suatu ketika dahulu.  Kalau sebelah arwah mak, khabarnya berasal daripada tanah hindia, jadi adalah hitam manisnya juga.  

Teringin pulak nak buat susur galur keluarga untuk rujukan sendiri. Amira pun ada minta untuk dibuat satu rantaian ahli keluarga tapi akak tak mulakan apa-apapun lagi.  Jenuh jugak tu nak cari tu...

You Might Also Like

4 comments

  1. like my adik beradik. mata kebanyakannya sepet.
    org ingat, kami ada keturunan cina. tak de pun.

    ReplyDelete
  2. kebetulan kut. tapi kawan mama org melaka ada gak yg sepet. eh suratan atau kebetulan ni

    ReplyDelete
  3. Betul tu.. kat mana2 pun ada orang mata sepet >.<

    ReplyDelete
  4. eh! macam kebetulan pula ye.. kawan2 belajar org melaka sepet2 semuanya..:)

    Omega3 untuk kesihatan ibu hamil, penyakit kardiovaskular dan nyanyuk

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook