Betul Ke Mata Orang Melaka Sepet

12:13 PM

Baru-baru ni masa program masak memasak di sekolah abang irfan, tumpuan utama ialah berapa orang anak jati Melaka ada di dalam kumpulan tersebut.  Nampak macam ramai tapi ada 4 orang kami aje. Sikit tapi riuh! Orang Melaka memang macamtu kan?

Yang menariknya, ada yang bertanya....eh orang Melaka ni memang mata sepet-sepet eh? Haaa...betul ke? Akak memang akui mata agak sepet. Bila tengok geng-geng Melaka yang ada ..eh eh betullah ..diaorang ni pun bermata sepet.

riang ria keluarga, aktiviti keluarga, orang melaka


Tapi tak semualah. Kat mana-manapun ada aje yang bermata sepet.  Mungkin dari asal keturunan nenek moyang dulu ada yang berasal daripada negara mata sepet.  Nenek moyang akak sebelah ayah memang ada keturunan chinese. Kalau tengok adik beradik ayah memang mata sepet sikit. Maklumlah Melaka kan negeri di mana orang luar datang berdagang suatu ketika dahulu.  Kalau sebelah arwah mak, khabarnya berasal daripada tanah hindia, jadi adalah hitam manisnya juga.  

Teringin pulak nak buat susur galur keluarga untuk rujukan sendiri. Amira pun ada minta untuk dibuat satu rantaian ahli keluarga tapi akak tak mulakan apa-apapun lagi.  Jenuh jugak tu nak cari tu...

You Might Also Like

0 comments

Followers

Google+ Followers

top social

Pinterest

Subscribe