Assalamualaikum wbt

Kemas-kemas meja, jumpa 3 kad jemputan walimatul urus untuk bulan Mac nanti.  Bulan Mac nanti kan ada cuti sekolah. Macam ni la bila dalam opis ada group senior dan junior. Rata-rata ramai yang dah nak terima menantu, ada yang dah bercucu pun. 

walimatul urus


Seronok jugak bila pergi makan kenduri ni. Tambahan kalau kenduri-kenduri yang dibuat di kampung-kampung, masakan ala-ala kampung...memang bertambah-tambah makan. Anak-anak akak yang suka makan nasi kenduri ialah adik wan. Dia boleh menangis merajuk sehari kalau tak jadi pergi kenduri. Dia boleh repeat makan nasi walaupun mak ayah dia dah tak larat nak sumbat lagi.  

Satu lagi yang menarik masa kenduri ni ialah doorgiftnya. Sekarang ni ada macam-macam gaya doorgift yang disediakan oleh tuan rumah. Kalau dulu, telur rebus bungkus dalam kertas tisu ajer. Doorgift sekarang ni boleh buat koleksi penuh almari. Pernah dalam gelas-gelas kecil, akak kumpul-kumpul jadi bekas makan agar-agar. Jimat duit!!!

Cerita-cerita makan kenduri...lapar pulak ....




8 Comments

  1. memang betul.. cuti je penuh mail box dengan kad undangan.. tak campur dgn whatapps.

    ReplyDelete
  2. Dulu rajin jugak kumpul mug yang dapat dari kenduri.. tapi lepas tu mug2 tu saya bagi kat jiran je.. banyak sangat takde tempat nak simpan rasanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama lah...simpan yang mana betul2 menarik dan jarang jumpa ajer

      Delete
  3. SA pun banyak dapat invitation tapi tak semua dapat pergi..

    ReplyDelete
  4. doorgift dah penuh dah...orang sekarang dah semakin kreatif

    ReplyDelete