Cabaran 7 Hari | Perkara Wajib Buat Setiap Hari

Monday, October 05, 2015

CAbaran 7 HAri

Assalamualaikum wbt

Cabaran aku dah kelam kabut tertinggal. Tak per cuba habiskan jugak.
Kalau nak cerita benda yang hari-hari mau buat ni macam-macam ada. Dari yang wajib, sunat dan sekadar memenuhi masa.  Kalau sebut perkara wajib kang kalau tak buat dah berdosa pulak yer...

Nak kata benda ni aku buat hari-hari, tidak lah jugak tapi ianya dah menjadi kebiasaan perlu buat, kalau tak buat rasa macam ada kekurangan. 

Apa dia?....
Apa lagi..minum madu la.

Cabaran 7 hari, perkara wajib buat setiap hari, efg, kbba

Baru lepas sedut daripada sarang, memang betul-betul ori..


 Sejak berkecimpung dalam penternakan kelulut ni, boleh dikatakan hari-hari mau minum madu. Rasa badan segar dan penyakit mudah baik. Kalau kena selsema, minum sekali dua dah rasa lega. Tambah-tambah dalam cuaca berjerebu sekarang ni memang nak kena jaga kesihatan sebaiknya...

Kalau korang tak percaya..cuba lah....

You Might Also Like

2 comments

  1. kalau sedut dari sarang best. sarang yang betol2 ori bukan manusia buat, boleh makan macam gula2 getah

    ReplyDelete
  2. madu memang sesuai sangat diamalkan setiap hari lebih lebih lagi di musim jerebu.

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook