Udara tidak sihat di Utara

Thursday, September 03, 2015

Index pencemaran udara

Assalamualaikum wbt

Nampaknya pagi ni, udara di negeri-negeri di utara ni dah termasuk dalam kategori tidak sihat.  Patutlah suasa macam mendung ajer kat sini.  Dua tiga hari ni pun dah rasa tekak sakit. Anak-anak pun dah batuk-batuk ....


index pencemaran udara

index pencemaran udara


index pencemaran udara
gambar di ambil dr laman web Deparment of Environment


Selain daripada Kedah, P Pinang dan Perak, Selangor, Wilayah dan Negeri Sembilan pun kualiti udara tidak begitu baik.

Kena kurangkan aktiviti-aktiviti di luar rumah sekarang ni. Kalau nak keluarpun kena pastikan guna mask terutama kanak-kanak. Kesian diaorang bila tak sihat. Kita yang dewasa ni pun nak kena jaga jugak, kalau tak sihat siapa pulak la nak tengok anak-anak nanti.

Korang boleh dapatkan info semasa tentang index pencemaran udara ni di SINI

Jaga kesihatan yer korang.....

You Might Also Like

4 comments

  1. semakin teruk jerebu ni...semput dibuatnya kan kak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul SA, anak beranak dah sakit tekak ni

      Delete
  2. Hari ni saya berada di PJ, Shah Alam dan Klang.. 3 hari dah rasa tekak perit, sakit hidung.. huhuhu..

    ReplyDelete
  3. melaka = hijau = sederhana.
    tapi mcm teruk aje keadaan nyer ni :(
    sian anak-anak kan nak gi skola.
    udara x bersih.

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook