Rasai Kesegaran Hargai Kenikmatannya..

Thursday, September 17, 2015

Info Sihat

Assalamualaikum wbt

Minggu lepas dapat info langkah-langkah yang boleh kita ambil semasa jerebu melanda ni. Antaranya ialah minum air kelapa dan air limau nipis. Air kelapa dikatakan mengandungi oksigen larut yang mudah menembusi sel manakala air limau nipis pula adalah sumber vitamin C asli yang dapat menyerap asid.

Aku memang amalkan minum air yang dicampur dengan perahan lemon sejak beberapa bulan yang lepas. Rasa segar bila dapat minum air yang bercampur perahan lemon. Kadang-kadang aku campurkan sedikit madu. Proses pembuangan bahan kumuhan pun senang..hehehe...

info sihat, kebaikan minum air lemon
Rasa segar bila dapat minum ni....


Walaupun sekarang ni jerebu dah agak berkurang di utara ni, tak salah jika korang terus amalkan minum air bercampur perahan limau nipis atau lemon ni. Tambah best kalau dicampur dengan air sejuk atau ketulan ais.

Lemon juga punyai pelbagai kebaikan. Aku pernah share KAT SINI

You Might Also Like

1 comments

  1. dap dap bila buh lemon, rasa segar je kan.

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook