KIta mengejar masa ATAU masa mengejar kita ?

Wednesday, August 26, 2015

Masa Itu Emas

Assalamualaikum wbt

Pernah tak korang rasa macam tak cukup masa sehari tu? Tau-tau dah tengahari. Ehh...dah petang....Allahuakbar....dah malam dah....

Aku terkadang rasa begitu. Tambah-tambah bila banyak urusan yang perlu aku buat dalam sehari. Tanpa sedar kadang-kadang masa dah berinjak. Tau-tau nak abis waktu ofis. Dah kena fikirkan urusan rumahtangga pula. 

Allahuakbar...

Betapa kita manusia tidak pandai menguruskan masa yang ada.
Allah dah jadikan 24 jam sehari ..bermakna cukup dah untuk kita melaksanakan tugas dunia dan akhirat. Entah kenapa masih tak terurus masa aku seharian.....moga Allah ampunkan dosa-dosa atas kelalaian aku sendiri.......

masa itu emas

kredit gambar pada owner nya..aku ambil di google



You Might Also Like

3 comments

  1. Kalau bagi masa 30 jam sehari pun pasti rasa mcm tak cukup jugak. Huhu

    ReplyDelete
  2. yang xcukup sbb kita lebihkan dunia.

    ReplyDelete
  3. kita yg mngejar masa.. sangatlah rugi org yg mmbuang masa..

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook