Terbang tinggi si kapal terbang

Tuesday, June 16, 2015

Kapal terbang kertas

Assalamualaikum

Pernah tak main ni?
Kapal terbang kertas ciptaan sendiri.

kapal terbang, kapal terbang kertas, permainan, permainan dulu-dulu, kanak-kanak

Masa usia kanak-kanak, ini antara permainan popular yang murah dan mudah untuk disediakan.  Boleh main tak kira anak-anak lelaki ataupun perempuan.  Dah buat tu, untuk bezakan siap buat corak di bahagian atas pulak. Yang lawaknya, ada yang kata kalau kau nak bagi dia terbang tinggi kena tiup sikit di bahagian muncung, mesti terbang tinggi punye!! Dah namanya kanak-kanak, apa yang menarik tu mudah sangat percaya!! hehehe....

kapal terbang, kapal terbang kertas, permainan, permainan dulu-dulu, kanak-kanak


Terima kasih en google, aku share cara buatnya. Mudah ajer.

Teruja adik wan main benda ni. Lepas tu berterabur la kertas-kertas satu rumah. Tak apa asalkan anak-anak gembira.  Siapa lagi nak ingatkan mainan dulu-dulu pada anak-anak sekarang. Jangan dok ingat nak pegang hanphone, tablet bermain elektronik games. Banyak lagi permainan-permainan menarik masa kita kanak-kanak yang boleh diperkenalkan kepada anak-anak sekarang. 

You Might Also Like

5 comments

  1. Pernah main. Siap modified wing dia bagi ada lipatan sikit. Kunun bagi terbang laju, hehe =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha...sama la kiter...
      sekarang ni dok ajar anak2 pulak

      Delete
  2. Ni main dalam kelas dulu zaman sekolah..
    Pastu dkt rumah naik flat tingkat pling tinggi baling..
    Skrg sip ada tutorial cara buat yer. Nice2...
    Jrg. Nmpk bdk skrg main benda cmnie dah...

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya
    Biskut Semperit Sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. kena ajar budak2 ni main .....baru seronok

      Delete
    2. aah kena ajar dorg main nie.. pastu suh warna kapal tu sekali.. baru nampak kreatif kan. hehe..

      singgah sini..

      Delete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook