Taiping Yong Taw Foo - Best In Town!!

Saturday, June 13, 2015

Makanan sedap di Taiping

Assalamualaikum

Kalau anda ke Taiping, jangan lupa pekena Taiping Yong Taw Foo - the best in town!!!
Kat mana?
Pi kat belakang balai bomba. Berderet-deret gerai yang jual.

Tapi yang ni aku pekena kat Kulim je. Beli kat pasar malam. Made in Taiping jugak. 
Apa yang menarik dengan Taiping yong  taw foo ni adalah kuahnya. Yang ni kuahnya memang di import daripada Taiping, bahan-bahan yang lain tu boleh sama ajer dengan yang dijual di tempat lain. Kuah dia ada citarasa yang berbeza dengan yang lain. Kalau korang tak percaya...korang cuba dulu.


makanan sedap, yong taw foo, taiping

You Might Also Like

6 comments

  1. Sedapnyeeee.. Favourite Ira ni ^.^

    ReplyDelete
  2. Sedapnye. Lama x makan..
    Salam perkenalan...

    Blogwalking Sini..
    Jombaca artikel baru saya

    Gempa Bumi Di Sabah Awal Pagi 2.30am

    ReplyDelete
  3. Kalau kak zi perasan la kat Sp Jam besaq ada KL yong tau fu, kat pasar malam sekitar Sp ada Taiping Yong tau fu.. antara kedua2 jenama tu ada rasa kelainannya..dua dua pcl suka makan bila ada kesempatan balik ke sana. Sedaap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak pernah cuba yg di SP lagi...nanti nak cari..thnaks for the info PCL

      Delete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook