Yang Lama Yang Baru

Wednesday, May 20, 2015

Tuntut ilmu tak kira usia

Assalamualaikum

Sekarang ni musim exam bagi anak-anak yang bersekolah. Peperiksaan pertengahan tahun. Anak-anak exam, mak ayah pun sibuk jugak. Sibuk mengerah anak-anak belajar. Anak-anak  hmmmm rileks jer.....

Banyak yang berbeza corak pembelajaran yang lama dan yang baru. Kadang-kadang aku termenung kejap melihat kerja sekolah budak darjah 4....darjah 4 yer bukan tingkatan 4. Tambah-tambah bila corak pembelajaran sekarang perlukan anak-anak ini berfikir di luar kotak. Mahu atau tidak, mak ayah kena jugalah buat ulangkaji sama. Dah lama tinggal buku-buku teks ni.

Sekarang dah tak boleh nak berlagak dengan anak-anak....hmmm dulu ibu subjek ni boleh score..jawapan hujung jari ajer. .
Jawap anak .....dulu lain , sekarang ni dah lain..mana boleh sama.

Bagi keluarga yang berkemampuan, boleh la hantar anak-anak mereka ke pusat-pusat tuisyen. Tapi bagi mereka yang cukup makan, anak-anak kena usaha sendiri. Pada aku, ke pusat tuisyen atau tidak, segala-galanya bergantung pada diri anak-anak itu sendiri. Minat datang dari dalam diri. 

exam, budak sekolah, periksa


Untuk anak-anak ibu, GOOD LUCK !!!



You Might Also Like

1 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook