79/2015 : Gaji oh Gaji.....

Wednesday, March 25, 2015

Hari ni ramai yg poket tebal. Cucuk dinding ada hasil. Ke korang dah tak cucuk dinding dah...guna hujung jari ajer...ehh cucuk dinding pun guna hujung jari jugakkan...nak tekan pin number...hehhhee..

Melalut lepas makan hehehe....

Alhamdulillah pada yg dah terima gaji hari ni. Aku?....Belum lagi...harap bersabar....Apapun bila terima gaji tu beringat-ingat la....nak tunggu dia masuk lagi....lama tu ....30 hari lagi....Berhemah la dlm berbelanja. Tambah2 dengan pelbagai cerita GST yg tak dpt disoheh kan lagi selagi belum tiba masanya.

Perkara pertama yg dibuat sebaik gaji masuk :

1) Asingkan simpanan keluarga dahulu. 
2) Bank in dulu utk org tua di kampung.
3) Selesaikan bayaran2 bil bulanan dan hutang2 bank jika ada.
4) Asingkan bayaran tuition/mengaji/tadika anak2.
5) Sediakan senarai keperluan rumah yg perlu top up -  terus beli utk simpanan sebulan.
6) Balance...dok diam2 dlm account sbb yg tu guna utk belanja minyak kereta, tol, makan.

Kalau korang suka boleh juga peruntukkan sedikit utk disedekahkan pada yg memerlukan....aku selalu ingat dan mengingatkan anak2 ------ ada rezeki org lain dlm rezeki yg kita perolehi, so ringan2kan la tangan memberi kepada yg memerlukan. In sya Allah....rezeki kita tidak putus....

Kalau sampai hujung  bulan depan ada lagi balance...baru la spend sikit sbg menghargai penat lelah kita sebulan tu....


Hari gaji, mereka yg berniaga online berdesup2 upkan iklan...hehhee...
Aku pun sama....hahahhaha...

So sesiapa yg nak try kambing perap ZGNS...tinggal lah komen anda di sini.....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook