64/2015 : Ke Pasar Bisik lagi

Thursday, March 12, 2015

Dah makan?
Baru sudah...alhamdulillah..

Bukan nak crita pasai makan..

Sabtu baru ni kami pi melawat pasar bisik kuala muda. Lama dah tak datang..
Kali ni family adik ipar pun ikut sekali. Tujuan asal nak pi pekena mee udang pulau sayak. Terlanjur ke sana kami singgah la pasar bisik ni....tak jauh mana pun.


Hasil tangkapan kat sana. Ikan temenung berkilat2 ooo....kutip sendiri dlm bot hehe...
Udang tu masa beli masih melompat2 lagi....geram tengok...


Balik rumah...proses terus...
Petua ikan nak tahan lama...lepas siang tak payah basuh...terus pack2...masuk peti ais. Nak guna baru defrost dan basuh. Insha Allah isi dia elok walaupun dah simpan seminggu dlm freezer.

Pastu baru la lajak ke pulau sayak...



Adik ipaq & wife..Dpt ja tempat duduk update kengkawan...hehe...
Anak2 sibuk nak terjun laut....huhu...

Selfie...selfie....hebat sungguh pengaruh gadget ni...





You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook