59/2015 : Jus Markisah

Tuesday, March 10, 2015

Petang semalam jiran antar buah markisah kat rumah. Kali ketiga dah dia bagi. Aku terus terang cakap la mmg tak pernah tengok pun buah markisah. Bila bagi tu mmg dok terpikir nak buat apa yer dengan buah ni ?? Tak sempat tanya jiran sebb yg selalu terima tu anak2...bila bg kat mak dia ni terus simpan dulu..hehe
Kebetulan semlm dpt jumpa terus tanya.


Ni la rupa buahnya...


Bahagian dlmnya ..
Rupanya boleh sedut gitu jer atau kumpul2 buat jus..


Dpt banyak tu...pekat..tambah air sikit..blend. Biji2 tu tak hancur.
Pastu tapis la...dpt la jus markisah. Boleh minum gitu saja atau tambah gula sikit...

Jus buatan sendiri...sedap jugak hehe



You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook