46/2015 : Ibu

Tuesday, February 17, 2015

Pernah tak korang lalui situasi begini.....

Masa korang tengah sibuk2 di dapur datang si kecil...

adik : ibu...ayah mana?
ibu :   ayah ada kat depan kot

lalu berlalu la si adik mencari ayahnya.....
Ok dah jumpa......ko sambung kerja..

Tak sampai 2 minit....

Kakak : Ibu, adik mana?
Ibu   : adik ngan ayah kat depan....

lalu berlalu la si kakak mencari adik dan ayahnya...

sambung kerja....
tak sampai  2 minit....

Abang : ibu, baju abang yg bawak balik ari tu kat mana?
Ibu : ada dlm almari bilik belakang ....(tangan terus bekerja...)

Dari depan ...kedengaran pulak....


Ayah  : Hammer ari tu ada kat mana?
Ibu : Tu ...dlm laci depan...

Ayah  : ok jumpa....eh...beg plastik yg besar tu letak mana?
Ibu  : ada dlm laci tu jugak....(ibu terus buat kerja....)

Dan...lagi pertanyaan menyusul satu satu....tp ibu tetap menten buat kerja sampai selesai...mulut ajer yg berbunyi....


Allah itu la kelebihan seorang ibu......apa saja dlm rumah in shaAllah si ibu tahu mana kedudukannya.....

Kadang2 aku rasa macam kaunter pertanyaan tau.......
Apapun .....alhamdulillah...punya keluarga yg saling lengkap melengkapi.....




You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook