27/2015 : Sotong Sambal Tomyam

Wednesday, February 04, 2015

Pagi-pagi cerita pasal makan.
Sebelum terlupa aku kena up kan dulu resepi ni.
Kalau korang pergi Bayan Lepas P Pinang, cuba cari restoran Bangkok tomyam. Pastu cuba try lauk sotong masak cabai.  Perghhh...meletopp!!!
Favorite aku dan mr hubby. 
Tapi since kami kat kulim, takkan bila teringat ja nak pi sergah sana kannn...
So en hubby kata jom kita try... Yup kami suka try n error .....hehe...
Maka terhasil la....


             Sotong Sambal Tomyam

Hehe...rasa dan rupa dah macam jadik ..
Resepinya :-
Cilu mesin - ikut suka tp tak payah byk
Paste tomyam - kalau takde kiub pun boleh
Sedikit belacan -larutkan dlm air panas
Sedikit sos tiram
Sedikit sos sotong
Sedikit kicap cair
Beberapa helai daun limau purut - hiris
Gula dan garam ikut rasa


Dipadankan pulak dengan salad segar.
Potong salad, tomato, timun --- gaulkan dengan perahan lemon, sedikit garam dan gula dan minyak zaitun....aku makan begitu sahaja.

Hmmm...jom breakfast hehe


You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook