21/2015 : Review Buku - Rumah Kecil di Jabal Uhud

Wednesday, January 28, 2015

Membaca menambah ilmu...
Saya suka...saya suka..
Hobi sepanjang zaman....

Sebelum ni minat membaca banyak menjurus kepada novel2 dan kadangkala diselitkan dengan buku2 motivasi bekerja dan keluarga...
Seiring dengan usia...kena la sesuaikan bahan2 bacaan yg lebih ilmiah....

Week end baru ni....ambik anak teruna outing day....singgah kedai  buku atas permintaan....maklum ler baru dpt duit RM100 tu....layan kan je la...asalkan digunakan cara yg betul.  Sementara menunggu akupun jamu mata jugak...hehe

Memang pantang la masuk kedai buku...rambang mata tau....semua best...kalau masuk kedai kain baju....alhamdulillah `kegilaan' itu turun jugak kat anak2.....saya suka...saya suka....

Latest collection....



Rumah Kecil Di Jabal Uhud karya Roza Roslan.

Sekilas pandang ajer buku ni...aku terus ambil...pegang...macam tertarik2 utk memilikinya.  

Ya Allah....betapa kerdil nya diri kita ni kan.....
Terasa sayu...sedih..rasa macam banyak kekurangan diri....
Garapan kisah2 dlm buku ni betul2 meninggalkan kesan.
Pengalaman semasa anak2...sehingga sekarang...
Ayat2 yg ditulis tidak berat..mudah utk korang hadamkan ....mudah utk korang faham dan hayati.  
Dari satu kisah ke satu kisah....aku rasa macam ada dlm cerita tu....bila la agaknya nak berada di Jabal Uhud......moga diberi kesihatan yg baik utk aku dan keluarga ke sana suatu hari nanti...inshaAllah....

Korang...aku sarankan korang pergi la carik buku ni..(takde komisyen pun promote tau hehehe...) memang BEST....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook