17/2015 : Naik Kuda kat Langkawi

Tuesday, January 20, 2015

Kalau dah namanya anak2...memang la keinginan depa ni tak dpt disangkal lagi. Sentiasa ingin mencuba sesuatu yg baru....explore...explore..
Aku suka kanak2 yg suka explore pelbagai perkara baru setiap hari. Cumanya ko je la tak larat nak melayan. 
Dzakwan tak terkecuali....ya ampun memang tak duduk diam la kalau dia sihat, cukup tidor ..cukup makan. Semalam petang masa ambil dia kat rumah pengasuh....dia boleh tanya aku ...naper ibu ambil lambat ni....aku tengok jam hmmm...lambat 10-15 min camtu sbb aku singgah sekolah kakak dia ambil balik KAFA dan kelas mengaji. Hmmmm...dah pandai.....so hari ni kena ubah jadual aku....balik kerja kena pi ambik dia dulu la kot kalau aku keluar on time dpd ofis.....

Baru- baru ni masa cuti sekolah, kami ke langkawi ...cuti2 tanpa planning main terjah ajer. Lepas naik skycab (yg ni nanti aku cerita...)..ronda2 la kawasan tu...mcm2 ada kan....dah beberapa kali aku gi langkawi sejak skycab tu wujud tp ni la baru pertama kali tergerak ke sana.

Satu yg amat menarik minat Dzakwan.....KUDA.....ha ko..kuda berekor-ekor ada kat situ...... Nak naik jugak...nak naik jugak.....huhuhu...layan kan...




Kak Mira jadi peneman.  Muka cuak jugak masa mula2 panjat kuda tu....tp kejap ajer.....lepas tu sengih sepanjang jalan.

Seround.....bila turun ..aku tanya --- adik nak naik lagi tak?...Geleng kepala laju-laju....
Aku tanya kenapa?....sengih.....agaknya rasa tak selesa kot bergoyang2 dok atas badan kuda...kaki lak tak sampai lagi.....

Tu kata nya masa itu.....nanti2 kalau jumpa lagi....keterujaan tu muncul semula....hmmmm...lupa la segala.....nak jugak...nak jugak....

Dah jom layan kerja pulak.....


You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook