Mari Kita Buat ROTI...

Friday, September 05, 2014

Tajuk..hehhee...

Minat terbaru akak....buat roti.
Cita cita nak buat roti dah lama...tp virus M mengatasi segala.
Sampai siap kena perli dgn mr hubby....hehe
Last week...ntah apa semangat yg datang....tu pun lepas dpt resepi yg paling senang dan bahan2 yg memang dah sedia ada kat rumah....maka bertungkus lumus la aku membuatnya.....

Tada......


memula aku tunjuk doh dia dulu......ni sebelum kejadian mengembang berganda....


Terpikat dengan roti sarang lebah.....tp aku buat jadi macam2..hehe



Siap dibakar.....nyum...nyum....nampak sedap..memang sedap....siapa lagi nak puji..hahha...


yeehaaaa....akak dah pandai buat roti.....
Lembut semasa panas mahupun sejuk....tetap lembut walaupun lepas sehari...dua hari.....maveles ler....yg ni buat inti serunding....ada lagi berbaki serunding syawal hari tu....licinnnn....



Lepas projek pertama jadi....buat kali kedua....meriah..yg ni projek ketiga.....buat bun besar sikit....sebagai sokongan pada isteri, hubby siap beli bekas bakar tu 2,3 bijik lagi dengan alasan..lepas ni no more roti beli...sila buat sendiri....gulp..gulp....wakaka.....orait...orait.....arahan diterima....



Roti inti tuna...bekalan anak2 ke sekolah......

Boleh la buat kan....yang penting anak2 & hubby suka....akak lagi suka bila abess.....

Resepi???...nanti akak tampalkan kat sini yer..akak pun google ajer.....

Malam ni....jom meroti lagi...bekalan weekend sambil layan movie....


You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook