kisah kawan

Wednesday, September 25, 2013

 Sebagai salah seorg jawatankuasa yg mengendalikan program reunion kawan sekolah nanti, aku agak teruja juga. Teruja ketika mendapatkan info kawan2 lama yg dah hampir 20 tahun lebih tidak bersua..tidak tahu khabar berita. 
Dlm urusan mencari ni...byk benda yg tak sangka aku jumpa..
Tak sangka ramai kawan2 sekolah aku yg jadi org berjaya rupanya...sedangkan masa sekolah dulu nama korang top jugak dlm senarai guru disiplin..hehe

Ada yg jadi pengusaha makanan, pengusaha ternakan, urusan catering, bekerja di luar negara ...businessman...wahhhh..memang aku teruja dengan status korang.....yang bekerja makan gaji jugak tidak kurang berpangkat jugak dlm organisasi kerja masing2....
Alhamdulillah syukur rasanya...melihat kawan2 berjaya...

Terfikir suatu ketika dulu hubby ada berkata....anak2 utk berjaya tidak semestinya kena berada di kedudukan depan ketika exam....tp yg penting adalah bekalan ilmu yg kita berikan kepada mereka....ilmu dunia & ilmu akhirat...bila mereka dah besar nanti ilmu2 itu lah yg perlu mereka blend dlm kehidupan harian utk diri mereka sendiri dan keluarga mereka.....sama seperti kita sekarang....

Bila melihat kehebatan kawan2 lama aku ni...yer ada betulnya kata2 hubby tu..sbb ada dikalangan kawan2 ku ini adalah mereka yg sering menimbulkan kemarahan guru2, masalah disiplin ....



kawan2 lama masa di form 6..hehe lain benor rupa masing2 sekarang nih..



You Might Also Like

2 comments

  1. Hahaha...Azie, aku sama je. Muka tak banyak berubah. Cuma umur je yang bertambah. Hehehe...

    ReplyDelete
  2. Muka sama saiz berubah hehe....lama tak jumpa korang :)

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook