Orkid Hutan

Monday, January 14, 2013

Setelah menanti hampir 6 tahun akhirnya berbunga jugak spesis orkid hutan kat rumah.
Sukernyer.....mula2 tak perasan sbb aku memang jarang membelek pokok2 kat rumah ni. Utk pengetahuan korang pokok2 kat rumah aku ni memang byk yg spesis tak perlu penjagaan rapi. Pandai2 la nak hidup sendiri asalkan berbaja dan bersiram...tu pun kadang2 jer hehe...
Hari tu hubby aku terjerit2 panggil ..ingatkan kenapa rupanya nak tunjukkan bunga orkid hutan yg dah keluar tu...sabor je le.....


Ni la dia bunganya....bunga dia besar2. Orkid ni spesis berbunga setahun sekali tp katanya kalau dah mula berbunga makan setiap tahun akan keluar la bunganya....cantik sangat....

Dah tu jer cerita aku hari ni.....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook