Mari Memetik Hasil Tanaman

Tuesday, October 16, 2012

Tajuk bukan main lagi...hehe..
Ingat entry aku KAT SINI
Sabtu lepas adalah hari tuaian buah mata kucing yg sedang elok utk dipetik dan dimakan.
Banyak jugak....dptlah bagi sikit kat jiran2 berdekatan yg hari2 dok tengok sama pokok ni mengeluarkan hasilnya.
Suka tau buah dia...hari2 kami dok blasah buah ni.....lepas makan...masa lepak2 petang2....sampaikan dzakwan pun tau kalau keluar pagar rumah kena pi lawat pokok mata kucing ni sambil kutil 3,4 bijik masuk mulut..hahaha..
Tapi sekarang dah takde dah...semua buah2nya dah kena petik. Pokok pun dah kena trim balik supaya boleh berbuah semula....next sesi utk bubuh baja semula.

Antara hasilnya......adalah dekat 10-15 cekak mcm tu buahnya....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook