Makan

Wednesday, October 03, 2012

Jom layan gambar2 ni....

Korang minat makan ikan bakar?...Kami sekeluarga suka...
Ni bakar ikan masa kat rumah..ikan fresh memang best....

Kerabu mempelam hasil tangan hubby. Hubby aku bab2 masak ni memang cekap....
Buat sendiri puas makan.  Kerabu ni nak sedap korang letak sikit madu dan apple vinegar..pastu letak sikit kacang goreng, udang kering yg ko goreng dulu sikit....curah sekali dengan minyak2 tp jgn la byk sangat minyak tu...puas makan...

Kuih kegemaran....aku memang suka makan kuih dhal tu...sedap.
Kuih serimuka, bengkang tu pun sedak. Sapa2 yg dok kulim boleh gi beli kat jalan kelang lama ..petang2 kak ruby & the gang jual....memang laku...bertalam2 dia buat gerenti habis...

Gulai batang pisang. Kat Baling terkenal dengan gulai ni...kalau kena cara masaknya memang sedap.
Yang ni beli ajer, aku tak reti buat....dok utara ni baru jumpa...satu lagi gulai daging campur rebung....baru sekali makan ......sedap jugak...kena belajar buat la ....


Oreo cheese cake...sedap makan masa sejuk....tempah kat member....

Gulai/kari ikan tenggiri...fresh hasil tangkapan hubby....

Udang ni aku tak tahu masak apa sbb aku tak dpt makan..hubby yg makan masa ada event di EQ Penang....huhuuhu..aku tengok je la....

Sekian sesi tayang makanan utk kali ini....nanti aku kumpul2 lagi aku tayang lagi ok....
Manalah tahu boleh bagi ilham kat korang nak masak ke..hehehe....
Aku pun tak tahu nak masak apa hari ni...hmhmhmhmmmmm...

p/s: baru tengok Adam & Hawa episod 1...dah terjebak...kena tengok lagi episod seterusnya..hmhmmhmhmh

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook