Berakhir sudah kisahnya....

Tuesday, September 18, 2012

Tenggelam timbul ajer aku ini yer....hehe
Plan nak buat entry 1 hari 1 tak kesampaian jugak yer....kesibukan melanda minggu lepas. Dengan training yg kena conduct & anak2 yg demam melarat2 ke bapaknya...sib baik berhenti di situ ajer....
Tup tup syawal pun dah hampir tp entry syawal kami masih terawang2 entah ke mana.

Biarla aku summarykan kisah syawal kami tahun ini seringkasnya di sini sebagai nota kenangan utk aku sendiri.
Macam biasa...bab raya setiap tahun utk aku & hubby memang paling mudah tak perlu berebut nak raya kg mana dulu memang tiap2 tahun aku dengan relanya bersetuju utk berhari raya dahulu di kg hubby di Bagan Serai.  Yg penting selepas tu kami akan balik kg aku pulak di Melaka.
Tahun ni ada kisah sentap berlaku di petang akhir ramadhan......tak perlu dikisahkan disini....cukup sebagai ingatan utk kami sekeluarga.....Allah maha besar......
1 Syawal ok ok jer la disebabkan ingatan pada peristiwa semalam masih ada so kami2 semua pandai2 la menghiburkan diri sendiri.....lantaran kepenatan jugak sebenarnya di tambah dgn adik dzakwan yg tak mau berenggang dengan ibunya.....
Petangnya baru aku sekeluarga keluar beraya tupun ke rumah sahabat aku nan seorang di Parit Buntar.....lepas tu terus balik rumah semula berkemas2 utk gerak ke melaka tengah malam nanti....anak2 biarkan mereka beseronok sampai kepenatan....so sepanjang jalan malam tu ke melaka budak2 ni memang tidor ajer.....break record en hubby memandu 4 jam setengah ajer dpd Bagan serai ke air keroh...tanpa henti...huuhuhu..alhamdulillah selamat sampai....
Kat melaka meriah sikit sebb masing2 dok tunggu kepulangan kami ajer sebenarnya utk berkumpul..hehe..almaklum yg paling jauh sekali....jumpa ayahanda, abang kakak anak2 sedara ...macam2 cerita yg keluar sampai tak perasan makanan bertambah2....
Raya ke 4 udah pulang semula ke Kulim....tak boleh berlama....koyak poket hehehe....
Isnin bermula semula sesi bekerja disulami dengan rumah terbuka pada hujung minggunya.
Memang kerja melantak ajer la....hehe
Dan sebagai penutupnya jamuan raya a.k.a sambutan harijadi di pejabat aku.  Meriah jugak dengan makanan sebb sesi menge`pau' bos2 yg dpt kenaikan gaji utk belanja juadah yg ada.
Sebagai penutup ni aku masukkan la serba sedikit gambar yg ada...aci kan...org lain cerita awal syawal meriah dengan gambar...biar la aku pecah tradisi itu....kalau nak baca korang baca la kalau tak korang pangkah ajer......


Siap ada ucapan lagi sbb ada jugak jamuan perpisahan dan sambutan birthday

pasangan mc pada hari tersebut

jemput jugak bos besaq kami kat penang

buah ajer?....hehhe..yg lain masa ni belum susun lagi..

saki baki kuih raya yg dibawa bersama....ishhhh..tangan sapa la tu...

sambutan birthday unit aku ni memang buat quarterly....tulis nama semua yg celebrate utk 3dr qtr.....kek sponsered by 2nd boss...

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook