Kerjaya atau keluarga ?

Friday, June 22, 2012

Tengok tajuk...mana yg lebih penting pada korang?....Dulu2 masa bujang of course la kerjaya....lepas kawin sudah tukar la.....
Aku rasa majoriti kaum ibu pilih keluarga kan?....
Aku saja upkan topic ni sbb bos2...rakan sekerja rajin sangat tanya kat aku...bila nak naik pangkat....Pangkat?...aku tak pernah pikir punn nak naik pangkat bagai sekarang ni...sbb tinggi pangkat tinggi lagi komitment korang dgn tugas.....bukan sekarang tak de komitment...tp berbeza. Sebagai pekerja bahagian pengurusan pertengahan.....komitment kita pada org bawahan dan org atasan...memang la yg dok tengah2 ni selalu tekanan dia kuat sikit. Ye la org bawah bagi tekanan cara lain....bos2 kita pulak cara dia lain pulak...tp kerja takde la terlalu stress. Kalau dok kat pengurusan atas sikit dah tentu nak kena buat macam2 decision lagi, org bawah pun nak tengok jugak.....yg atas2 pun nak jaga jugak..silap keputusan...penat nak menjawapnya......
Dulu yup....aku decide, aku plan, aku execute dan aku monitor.....bos follow performance kita...janji performance ko punye team tak merosot....ye la dulu aku dok sales team....meniaga tak kira masa....masa dengan keluarga pun tercungap2 nak mengejarnya..hujung minggu kena kerja....kadang2 kerja sampai malam....tiba rumah dah penat, anak2 dah tidor.....masa memang tak terurus....

sekarang aku dgn support team....buat kerja2 belakang tabir....so betul2 follow ofis hour.....masa aku dengan kerja dan keluarga terjaga....sbb tu aku tak pikirkan langsung pasal naik pangkat.  Tambah2 bila dok kat state...memang lagi la tak teringin nak ke HQ......dah hampir 13 tahun dah aku bekerja kat Penang ni......anak2 semua lahir kat Penang....tak tahu la boleh bertahan sampai angka 55 tak kat sini.......
Walaupun kerja aku ni kadang2 kena dengar maki hamun org...kena baca ayat2 sarcastic dpd pelanggan...tp aku happy.....aku dpt luangkan masa aku dengan keluarga...aku dpt sama2 menelaah pelajaran anak2 aku.....aku dpt tengok anak2 aku ke sekolah, sama2 berjalan dgn mereka ke tempat tuition...dpt tunggu anak2 aku kat pagar sekolah....hmmm....alhamdulillah.....pada aku biarlah aku jadi pekerja biasa ......janji tiap hujung bulan aku cucuk kad kat dinding tu duit keluar..hehe.....

Keluarga adalah segala2nya.....insyaAllah aku cuba jadi pekerja, rakan, isteri, ibu, anak  yg sentiasa ada bila diperlukan....moga Allah mempermudahkan semuanya......
So kawan2 tak perlu  la korang sibuk2 tanya benda2 yg korang dah boleh jangka aku akan jawap apa...hehhe....masing2 dengan pendirian masing2...kalau korang nak terus ke atas..korang jalan dulu....aku nak nikmati setiap minit yg ada sebaiknya......insyaAllah kita sama2 berdoa........

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook