Semakin Hampir....

Monday, August 22, 2011

Tinggal beberapa hari ja lagi nak sambut kedatangan Syawal. Sana sini semua dok bersembang bab2 persediaan menjelang aidil fitri.
Tahun ni chik la & keluarga bersiap ala kadar ajer. Kureng sikit semangat nak beraya sbb tak boleh nak balik Melaka..tp excited nak tunggu kehadiran org baru dlm keluarga...alhamdulillah. Dah menghampiri minggu ke 35...tak lama dah.
Cerita bab raya pagi tadi on the way pi kerja dengaq Radio Sinar dok sembang pasai Raya Dulu Raya Sekarang....memang banyak bezanya. Seingat chik la raya dulu memang meriah gila.....tolong mak buat kuih raya...kuih raya pulak bukan yg moden2 tp yg tradisional macam kuih sepit, putu kacang, biskut roti, kuih bahulu, rempeyek, kacang goreng tepung, maruku....bab2 kuih moden pulak kakak2 yg akan in charge..depa akan buat biskut suji, kek dan 2,3 jenis lagi.  Chik la ngan abang chik la tukang makan ajer hehehe...tak la....selalunya chik la ambik part anyam ketupat...abang chik la pulak tugasnya merebus ketupat tu...isi beras kami adik beradik buat sama2.  Tapi sekarang tak rasa dah semua tu....
Hmmm....tahun ni beraya di Perak ajer....kat sini kanak2 memang ramai...tambah2 bila ke enam2 org adik beradik hubby akan sama2 beraya di Perak dengan hampir 16 org kanak2 riang yg sedang membesar....dpt chik la bayangkan keriuhan yg pasti timbul....memang riuh......hehe

Apapun chik la tetap berdebar2 dgn tarikh yg semakin hampir. Cuti 60 hari dah submit....persiapan utk org baru dan 80% siap tinggal sikit2 jer lagi....persiapan utk ibu?....Belum lagi...dok tulih ja..tp tak buat apa pun lagi...hehehe...tunggu lepas raya nanti...sekarang ni tengah mabuk manik.....ada lagi beberapa helai nak kena jait...

ok la cukup la celoteh chik la ari ni...campur aduk ceritanya...dah la takde gambar...so kalau tak mau baca....pangkah jer......da.......

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook