Ramadhan ke 2

Tuesday, August 02, 2011

Alhamdulillah selesai sudah hari pertama.  Harap2 dlm keadaan chik la ni, chik la mampu utk settlekan sebulan puasa...moga diberi kekuatan.  Alhamdulillah tahun ni adik mira mula berpuasa....selamat 1 hari...harap2 hari ni dan seterusnya ok.  Chik la memang mula ajar anak2 berpuasa semasa umur 6 tahun.  Irfan dan Afiah sejak 6 tahun puasa penuh.....walaupun macam2 kerenak sepanjang ramadhan terutama semasa nak bangun sahur.
Semalam dah jam 4pm amira nangis2 nak minum air...puas dok pujuk sambil layan2 baca buku cerita ...at last tertidur jugak dia...sampai dekat nak berbuka baru jaga.  Lepas buat kerja sekolah malam tadi terus ajak chik la tido....alhamdulillah pagi tadi kejut sahur tak susah walaupun mula2 nak makan tu kena la bersuap dulu......harap2 adik mira pun boleh pose penuh sebulan.
Sorry la ...chik la mengantuk sebenarnya ni..tu yg cerita pun asal boleh jer...gambar memang takder....ni penangan nak menyiapkan baju manik custemer ler nih.....

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook