Kerapu best!!!

Friday, July 22, 2011

Last sunday, hubby & the gang pi memancing lagi.  Kali ni tak byk dpt ikan tp suker sangat sbb dpt makan ikan kerapu fresh.  Kalau ikutkan hubby kata dpt 2 ekor tp sekor tu terlepas...dan yg terlepas tu beratnya lebih kurang 25kg...kalau antar kat restoran tu boleh jual harga dekat2 RM500 kot atau lebih....tp nak wat camna takde rezeki....dptla bawak balik yg 8kg punyer...tupun sikit punyer besar daa.....dpt jugak 2 ekor tenggiri...yg lain2 tu ikan kecik2.
Kerapu tu depa bahagi2 5 org sbb yg pi pun 5 org.....siang siap2 pastu boh nombor kat setiap bahagian....pastu depa cabut undi so sapa dpt kepala..ka badan ka angkut ja la sbb dah undi kan..kira pembahagian cara adil dan saksama. Hubby dpt bhgn sebelah kepala dan 2 ketul isi ....tiba jer kat rumah malam tu terus masak kari kepala ikan....puas makan....sbb yg makan tang kepala ni hubby ngan chik la jer...anak2 tak boleh yer nanti cepat luper..
Isinya pulak esoknya chik la masakkan asam pedas melaka.....memang best!!!!
Pasni hubby kenalah bercuti sementara dpd hobinya yg satu ni...tunggu tahun depan pulak (harap2 boleh percaya la yer ...hehehe)

Ni la si kerapu itu...perutnya penuh dengan telur.....telur ikan pun depa bahagi2 jugak.....chik la campakkan sekali dlm kari kepala ikan tu......ikan tenggiri dah tak nampak, kena hempap dengan sang kerapu

kari kepala ikan tak sempat ambik gambar..dah tinggal tulang baru teringat..hehe...tengok je la gambar asam pedas melaka ni.....takdak bendi, chik la boh terung ajer....kalau ada belimbing buluh (belimbing yg kecik2 tu) pun boleh masukkan ....sedap tau!!!

You Might Also Like

0 comments

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook