Durian Balik Pulau

Tuesday, July 12, 2011

Semalam balik dpd check up di Pearl tengok jam masih awal lagi...ye la chik la punyer appointment kul 9.30 pg tp kami kul 9pg dah terpacak kat situ...selalunya pi hari sabtu waktu yg sama dah berderet2 dah dok tunggu giliran tp hari tu gi hari isnin rupa2nya pagi tadak org...hehe. Since chik la dan hubby cuti...kami pun pi la ronda2 berdua...anak2 semua sekolah hehe...nak carik makan awal lagi so hubby kata jom ronda2 carik durian.  Kalau dah kat Penang durian apa lagi yg glamer kalau tak durian balik pulau. Musim durian kali ni kami tak la 'giler' durian sangat macam musim yg lepas hehe....tp suka sungguh pi belek2 buah durian yg dijual ...chik la makan sikit2 jer....pregnant kali ni tak berapa tarik la dengan buah durian nih....
Pusing2 singgah la kat gerai yg hubby pernah singgah beli durian dulu ngan kawan2 dia...elok ja tokeh tu baru bawak turun durian dpd 4w dier.....kami pun menyibuk la sekali....
teringat pulak, kak afiah ada jamuan kat sekolah kafa....hubby kata suruh bibik rendam pulut nanti balik kita masak itu pulut, kita pack itu pulut sama itu durian.....boleh kakak bawak g sekolah utk jamuan....hmmm tak dak dlm plan..idea spontan....jadik...maka sibuk la kami memilih durian2 tersebut...

ni sebahagian dpd durian kampung yg ada kat situ

yg ni hubby kata durian ganja...ntah apsal bagi nama camtu chik la pun tak tahu...agaknya sapa yg  makan durian ni akan jadi gian kot....hehe

yang ni pulak durian udang merah....isinya tak byk tp buah dia besar2 jugak....

Abis belek2, pilih2 dan beli zasss..singgah makan tengahari dan terus balik ke rumah sbb nak kejar masa utk masak pulut pulak.....tepat jam 2.15pm..siap 40 bungkus pulut durian utk kak afiah bawa...alhamdulillah dpt jugak bersedekah kat anak2 sekolah.....

You Might Also Like

1 comments

  1. salam ziarah...


    bestnya durian balik pulau....isk...rindu sgt zaman bersekolah kat b.pulau 20 thn lepas :)

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook