What we did last week end....

Monday, June 27, 2011

Ni bukan aktiviti week end baru ni......tp aktiviti week end lepas. Oleh kerana hubby gi memancing makanya chik la menghabiskan masa kat rumah dengan main masak2 ngan anak2. So ini lah hasilnya....

Pagi dimulakan dengan kuey teow goreng...sebungkus abis anak2 makan.....hehe...my favorite also...tp tak sempat ambik gambarnya....sibuk....he

Ni pajeri nenas...sorry gambar kurang memuaskan....yg ni kesukaan anak2...mungkin sebb rasanya yg masam2 manis....chik la kurang sikit makan pajeri ni tp sebb anak2 & hubby suka...masakkan je la....resepi...hehe..chik la main campak2 jer tak pernah ikut sukatan pun....

ikan plotan masak cuka....hmmm tak tahu la korang panggil ikan apa....ikan ni kalau goreng memang sedap...tp selalunya kalau beli, chik la akan masak cuka ajer...selain mudah ianya boleh disimpan ..bila dah semalaman lagi sedap...hmmmm...asal nama ikan jer...kalau digoreng memang kegemaran adik mira...

last sekali ..ketam sweet sour.....yg ni semua suka.....

Pastu chik la terus masakkan serawa/pengat durian.....teringin pulak nak makan bila tengok ada durian kat rumah......tengahari tu chik la makan serawa cecah roti ajer ...anak2 makan nasik....
Malamnya kami goreng ajer ikan tenggiri yg hubby dpt masa pi memancing......memang seharian jugak dok kat dapor.....puas hati sbb anak2 suka......semuanya selesai...hehe

You Might Also Like

2 comments

  1. ikan plotan tu ikan apa ek?

    ReplyDelete
  2. hehe..azi pun tak tahu org tempat lain panggil ikan apa....nanti bila beli lagi azi ambik gambar ...tempat lain mungkin nama lain

    ReplyDelete

Google+ Followers

Followers

Like us on Facebook